سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: ویلیام بوید کتاب جدید جیمز باند را یک تنه نامید. یک تنه نامی است که ویلیام بوید، رمان‌نویس برنده‌ی جایزه‌ کاستان برای دنباله‌ جدید ماجراهای «007» انتخاب کرده است.

james bond

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،  این نویسنده انگلیسی در افتتاحیه‌ نمایشگاه بین‌المللی کتاب لندن گفت: در رمان جدیدم اتفاقات طوری پیش می‌روند که جیمز باند بدون هیچ اطلاعی یک تنه راهی ماموریت شخصی می‌شود و با عواقب این کار هم مواجه می‌شود.

بوید که در غرب آفریقا بزرگ شده، در ادامه‌ی سخنانش گفت که قاره آفریقا نقشی کلیدی در داستان جدید از رمان‌های جیمز باند ایفا می‌کند.

وی همچنین درباره نام کوتاه اثرش عنوان کرد: گاهی اسم کوتاه تاثیر بیشتری دارد. به نظر من به عنوان یک رمان‌نویس زیبایی و سادگی نامی همچون «یک تنه» که چهار حرف بیشتر ندارد برای رمانی که درباره‌ی جیمز باند نوشته‌ام خیلی ویژه، مناسب و چشمگیر است.

این رمان‌نویس آثار پلیسی در ادامه خاطر نشان کرد: عنوان‌ها برای من خیلی مهم هستند. به محض اینکه «یک تنه» را روی کاغذ نوشتم‌، پتانسیل آن را درک کردم. نه تنها کامل به تم رمان می‌خورد،‌ بلکه واژه‌ای بسیار موثر است. کلمه‌ای است که در سطح بین‌المللی خیلی سریع فهمیده می‌شود و از لحاظ گرافیکی هم بسیار معنادار است؛ به گونه‌ای که دو صفر نام «007» را می‌توان در کلمه‌ی «solo» مشاهده کرد.

کد خبر 209452
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز