همشهری‌آنلاین: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وام طرح‌های زود بازده بیکاران را بیکاران بدهکار کرد، ممکن است این طرح‌ها و وام‌ها برای مدت کوتاهی مفید باشد اما ما نیاز به اشتغال پایدار داریم.

حجت‌الاسلام حسن روحانی در جمع مردم شهرکرد اظهار داشت: افتخار می‌کنم که در اعلام آمادگی برای کاندیدا شدن برای انتخابات ریاست جمهوری اولین سفر خود را از استان چهارمحال و بختیاری آغاز می‌کنم.

وی ادامه داد: من در اولین سفر اعلام کاندیدا شدن برای انتخابات ریاست جمهوری به بام ایران آمده‌ام، اینجا نه تنها بام ایران است بلکه منشا حیات است و آب حیات بخش برای استان‌های متعدد کشور آماده می‌کند.

روحانی با بیان اینکه بعضی از کشورها از جمله ترکیه و ایتالیا سال گذشته بیش از40 میلیون توریست داشته اند، تاکید کرد: ایتالیا در سال گذشته بیش از 46 میلیون توریست داشته است در حالی که ایران نیز دارای آثار تاریخی و گردشگری بسیاری است.

وی یادآور شد: ترکیه در سال گذشته 43 میلیون توریست داشته و ما باید به توریسم به عنوان یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال نگاه کنیم.

مهمترین اظهارات روحانی به نقل از مهر در زیر آمده است:

  • متاسفانه بعضی‌ها فکر کرده‌اند با وام طرح‌های زود بازده اشتغال ایجاد می‌شود. وام طرح‌های زود بازده بیکاران را بیکاران بدهکار کرد و کار دیگری نتوانست انجام دهد، ممکن است این طرح‌ها و وام‌‎ها برای مدت کوتاهی مفید باشد اما ما نیاز به اشتغال پایدار داریم.
  • هر کجا که قدم گذاشته‌ایم از مزار شهدا گرفته تا شهرها و روستاها، خواسته همه این بوده است که کار برای بیکاران ایجاد شود و بیکاری بلای جامعه است. مسئله اشتغال تنها مسئله اقتصادی نیست بلکه اشتغال مسئله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مسئله دینی است.
  • بیکاری جوانان را از دین و اخلاق دور می‌کند و برخی از اعتیادها که بلای جامعه شده‌اند نیز از این بیکاری‌ها نشئت می‌گیرند و یکی از راحل‌های اصلی ایجاد اشتغال پرداختن به صنعت توریسم است.
  • طرح‌های متعددی وجود دارد و صنعت توریسم یکی از مهمترین طرح‌های ایجاد اشتغال است.
  • ایجاد راه آهن در تمام نقاط کشور؛ من از مجلس اول پیگیر راه آهن بوده‌ام و راه آهن نقش اساسی در تمام زمینه‌های اشتغال، تولید، خدمات و ... دارد و برای اینکه بتوانیم تولید را رشد دهیم و رونق دهیم باید امکانات زیر بنایی را فراهم کنیم.
  • در دولتم در مدیریت اولویت با بومی‌ها است؛ در برنامه دولتم در تمام استان‌ها در شرایط مساوی اولویت را به نیروهای بومی خواهم داد برای اینکه دلسوزی یک نیروی بومی برای استان خودش بیشتر است و از نیروهای بومی استفاده می‌کنم تا مردم در اطمینان بیشتر برای رشد استان خود مطمئن باشند.
کد خبر 209868
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز