شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳
۰ نفر

گروه بورس: با ورود شرکت هلدینگ خلیج‌فارس و رشد قیمت سهام پالایشگاه‌ها در بورس بار دیگر ترکیب بزرگ‌ترین شرکت‌های بورس تغییر کرد و این بار دو شرکت پالایشگاهی از رقبای قدیمی پیشی گرفتند.

طراحی بورس

به گزارش همشهری، با وقوع تحولات جدید در بازار سهام روند تغییر در ترکیب بزرگ‌ترین شرکت‌های بورس سرعت بیشتری گرفته و هرروز ترکیب بزرگان بورس دستخوش تغییر می‌شود. در این میان شرکت مخابرات که مدت‌ها بزرگ‌ترین شرکت بورس محسوب می‌شد جای خود را به دیگران داده است و دیروز هم شرکت پالایش نفت بندرعباس برای نخستین بار گوی سبقت را از همه ربود و به رده دوم بزرگ‌ترین شرکت بورس صعود کرد و در جای مخابرات نشست.

این در حالی است که شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس بلافاصله پس از ورودش به بورس در هفته گذشته در رده نخست بورس جای گرفت و در حال حاضر با ارزشی معادل 19هزارو221میلیارد تومان بزرگ‌ترین شرکت بورس محسوب می‌شود. تا همین یک‌ماه پیش عناوین اول تا سوم بزرگ‌ترین شرکت‌های بورس میان سه شرکت مخابرات ایران، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس تقسیم شده بود و تا مدت‌ها عناوین اول تا سوم بورس بین این سه شرکت دست به‌دست می‌شد اما در تازه‌ترین رویداد دو شرکت پالایشگاه نفت بندرعباس و پالایشگاه نفت اصفهان به‌دلیل رشد ارزش سهامشان به رتبه‌های بالای جدول صعود کردند.

دیروزشرکت پالایش نفت بندرعباس پس از هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس با ارزشی معادل 10هزارو845میلیارد تومان در رتبه دوم بورس قرار گرفت. پالایش نفت اصفهان هم از شرکت ملی صنایع مس پیشی گرفت و با ارزشی معادل 10هزارو423میلیارد تومان جایگاه چهارم بورس را به‌خود اختصاص داد.

شرکت ملی صنایع مس هم که از ماه‌های پایانی سال گذشته عنوان بزرگ‌ترین شرکت بورس را در اختیار گرفته بود به رده ششم بورس سقوط کرد. فولاد مبارکه اصفهان هم با ارزشی معادل 10هزارو668میلیارد تومان، دیگر در میان سه شرکت بزرگ بورس قرار نداردو در جایگاه چهارم بورس قرار گرفته است.در حال حاضر ارزش سهام پنج شرکت در بورس بیش از 10هزار میلیارد تومان است و ارزش کل بورس تهران هم از مرز 200هزار میلیارد تومان عبور کرده است.

کد خبر 210142
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز