جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۵
۰ نفر

طی روزهای اخیر مسئولان سازمان بیمه سلامت ایران از وضعیت بیمه‌شدگان کمیته امداد انتقاد و تأکید کرده‌اند که بیمه مددجویان کمیته امداد باید مجدداً به سازمان سلامت برگردد و مسئولان کمیته امداد مخالف این نظر هستند.

دفترچه

به گزارش فارس، طی روز‌های گذشته مسئولان کمیته امداد طرحی را برای خارج‌شدن خدمات بیمه‌ای مددجویان به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده‌اند. براساس قانون بودجه سال1385 وزارت رفاه مکلف شده‌ که تمامی روستائیان فاقد بیمه درمانی را به رایگان تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار دهد.

به استناد این ماده قانونی، مسئولیت بیمه درمان نیازمندان روستایی و شهرهای با جمعیت کمتر از 20هزارنفر از کمیته امداد گرفته و به سازمان بیمه خدمات درمانی واگذار شد. در سال1389 طرح یک فوریتی با عنوان طرح انتزاع خدمات بیمه درمانی مددجویان روستایی عشایری و شهرهای با جمعیت کمتر از 20هزار نفر از سازمان بیمه خدمات درمانی و الحاق آن به کمیته امداد با هدف بازگرداندن مسئولیت بیمه درمان نیازمندان به کمیته وبرخوردار ساختن آنها از سایر خدمات حمایتی این نهاد، تقدیم مجلس شد که در جلسه 9مرداد90 در کمیسیون بهداشت به‌دلیل مغایرت با قانون برنامه پنجم توسعه رد شد.

کد خبر 211152
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز