همشهری آنلاین: محمد خزاعی در نامه ای به مقامات ارشد سازمان ملل تاکید کرد : تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی علیه سوریه غیرقابل توجیه و تحریک‌کننده بوده و این رژیم بایستی پاسخگوی اقدامات غیرقانونی خود باشد.

محمد خزاعی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در نامه‌ای به رییس شورای امنیت این سازمان ، تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی علیه سوریه ظرف روزهای اخیر را تحریک کننده و غیر قابل توجیه خواند و آن را قویا محکوم کرد .

سفیر و نماینده دائم کشورمان در این نامه که رونوشت آن به طور همزمان به دبیرکل و رییس مجمع عمومی سازمان ملل ارسال شده است ، تصریح کرد : ما معتقدیم که اینگونه اقدامات جنایتکارانه و غیر مسوولانه بایستی توسط جامعه بین‌المللی و بویژه سازمان ملل و نهادهای ذیربط آن به دلایل متعدد مورد بررسی قرار گیرد .

به گزارش ایسنا، خزاعی افزود : این اقدام به تجاوز از سوی رژیم صهیونیستی نقض جدی قوانین بین‌المللی به ویژه ضوابط و اصول منشور ملل متحد از جمله ماده مربوط به منع استفاده از زور علیه دولت‌های عضو می باشد .

وی تاکید کرد : هیچ چیزی نمی‌تواند استفاده از زور و اقدام به تجاوز علیه یک کشور مستقل را توجیه کند و متجاوز باید پاسخگوی عواقب ناشی از اقدام نامشروع خود که صلح و امنیت بین المللی را در معرض خطر قرار داده ، باشد .

سفیر و نماینده دائم کشورمان خاطرنشان کرد: روشن است که این حملات رژیم صهیونیستی باعث افزایش جدی تنش در منطقه شده و عامل موثری در بی ثبات تر شدن منطقه می‌باشد .

خزاعی در پایان از دبیرکل سازمان ملل در خواست کرد تا موضوع تجاوزات رژیم صهیونیستی به سوریه را براساس اصول منشور ملل متحد در جهت حفظ صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی در دستور کار قرار داده و از تجاوزهای بیشتر این رژیم جلوگیری به عمل آورد .

سفیر و نماینده دائم کشورمان همچنین درخواست نمود تا این نامه و همچنین ضمائم آن به عنوان سند شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل ثبت و منتشر شود.

کد خبر 212906
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز