همشهری آنلاین: سخنگوی دبیرکل سازمان ملل حاضر به موضعگیری درباره رسوایی شنود مکالمات تلفنی داخل آمریکا و احتمال شنود مکالمات مقام‌های این سازمان توسط دولت این کشور نشد.

سکوت سازمان ملل درباره احتمال شنود تلفن های آن توسط دولت آمریکا

به گزارش ایرنا، مارتین نسیرکی سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه در پاسخ به پرسش خبرنگار آسوشیتد پرس درباره واکنش دبیرکل سازمان ملل به مساله شنود گسترده مکالمات تلفنی توسط دولت آمریکا و احتمال اینکه مکالمات تلفنی سازمان ملل نیز شنود شده باشد از اظهار نظر خودداری کرد و تنها گفت : در صورتی که چیزی در این خصوص داشته باشیم بعدا اطلاع رسانی می کنیم.

نسیرکی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره ادوارد اسنودن جوان افشاگر آمریکایی که اکنون به هونگ کونگ پناهنده شده است گفت در این باره صحبت نمی کند.

خودداری سخنگوی بان کی مون از موضعگیری درباره شنود مکالمات تلفنی در آمریکا در حالی صورت می گیرد که مقر سازمان ملل متحد در نیویورک از خدمات تلفن شرکت های آمریکایی بهره می برد و این احتمال می رود که مکالمات مقام های این سازمان مورد شنود قرار گرفته باشد.

اخیرا یک کارمند پیشین سیا سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا افشا کرد که دولت آمریکا بطور گسترده دست به شنود تلفن ها در این کشور زده است.

وی که ادوارد اسنودن نام دارد و 29 ساله است هم اکنون از ترس دستگیری به هونگ کونگ پناهنده شده است.

وی گفته است که با این افشاگری قصد دارد به مردم کشورش نشان دهد که یک سازمان مخوف امنیتی در آمریکا خارج از نظارت مردم شکل گرفته که همه امور آن ها را زیر نظر دارد.

کد خبر 218339
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز