یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۱:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز شنبه 6 مه(16 اردیبهشت) اعلام کرد: پس از آنکه در گزارش کمیسیون وینوگراد از عملکرد وی در جنگ لبنان انتقاد شد از مقام خود کنار خواهد رفت.

به گزارش آسوشیتد پرس، عمیر پرتز گفت: تا آخر ماه جاری(مه) و پس از برگزاری انتخابات مقدماتی حزب کارگر رژیم صهیونیستی از مقام  خود استعفا خواهم داد.

در گزارش کمیسیون وینوگراد به این نکته اشاره شده بود که عمیر پرتز در زمان جنگ لبنان به وظایف خویش در مقام وزیر جنگ رژیم صهیونیستی عمل نکرده است.

بر اساس گزارش آسوشیتد پرس، پس از انتشار گزارش کمیسیون وینوگراد مبنی بر شکست رژیم صهیونیستی در جنگ لبنان، روز پنجشنبه 3 مه(13 اردیبهشت) بیش از 100 هزار نفر در تل آویو علیه عملکرد رژیم صهیونیستی در جنگ لبنان شعار داده و خواستار استعفای ایهود اولمرت از مقام نخست وزیری و امیر پرتز از مقام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی شدند.

تهاجم رژیم صهیونیستی به لبنان در روز 12 ژوئیه سال 2006 به جنگی 34 روزه با حزب الله لبنان انجامید، در جریان این جنگ دست کم 1000 لبنانی، که اکثر آن‌ها را غیر نظامیان به شهادت رسیده و بیش از 119 صهیونیست کشته شدند.

در نهایت نیز رژیم صهیونیستی نتوانست به ادعاهای خود مبنی بر آزادی اسرای صهیونیست و خلع سلاح حزب الله لبنان جامعه عمل بپوشاند و پس از 34 روز نبرد خونین علیه ملت لبنان، در برابر حزب الله تن به شکست داد.

کد خبر 21300

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز