سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۱
۰ نفر

گروه اقتصادی: هنوز خودروهای چینی وارداتی مونتاژ داخل به نرخ‌های مصوب قبلی به مشتریان عرضه می‌شود و این شرکت‌ها با خودداری از فروش نقدی خودروهای مذکور، نسبت به پیش فروش این خودروها با قیمت نامشخص روز اقدام کرده و هیچ خبری از اعمال ضوابط جدید قیمت‌گذاری مصوب شورای رقابت توسط این شرکت‌ها نیست.

از سوی دیگر دو شرکت بزرگ خودروسازی داخلی نیز نه‌تنها هنوز قیمت خودروهای مونتاژی خود را اعلام نکرده بلکه حتی بر تغییر نرخ تورم بخشی این خودروها به‌دلیل ارزبری بیشتر و احتمال افزایش قیمت‌ها تأکید دارند.رئیس شورای رقابت بر الزام شرکت‌های مونتاژ‌کننده خودروهای خارجی برای تعیین و اعلام قیمت‌ها به این شورا خبر داده و به خبرنگار ما گفت:

در فرمول قیمت‌گذاری شورای رقابت ضوابط تعیین قیمت خودروهای مونتاژ داخل نیز مشخص شده و امکان استخراج قیمت خودروهایی که به‌صورت سی‌کی‌دی به کشور وارد می‌شوند وجود دارد. بر این اساس منعی برای تعیین قیمت این خودروها وجود نداشته و متغیرها روشن و شفاف است. جمشید پژویان با رد مشخص نبودن شاخص‌ تورم خودروهای مونتاژ داخل تأکید کرد:

با دریافت متغیرهای تعیین قیمت خودرو از بانک مرکزی و سازمان استاندارد، امکان کشف قیمت همه خودروهای مونتاژ داخل مانند خودروهای وارداتی چینی وجود دارد و شرکت‌های خصوصی مونتاژ‌کننده این خودروها ملزم به اعلام قیمت‌های جدید در چارچوب این ضوابط هستند. تعیین قیمت این خودروها با توجه به نبود دغدغه حمایت از تولید داخل آسان‌تر است.

کد خبر 213089
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز