گروه ادب و هنر: سرانجام پس از گذشت 24روز که از خالی بودن سالن اصلی تئاتر شهر می‌گذشت، این سالن میزبان نمایش‌ «خانه سربی» به کارگردانی علی نرگس‌نژاد شد.

نمایش خانه سربی

با پایان سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نمایش «پلکان» نوشته زنده یاد اکبر رادی اجرای خود را از 15بهمن‌ماه سال گذشته به کارگردانی هادی مرزبان در تالار اصلی شروع کرد. این نمایش با آغاز سال جدید مجددا روی صحنه رفت، اجرای نمایش پلکان تا روز 30 فروردین ادامه داشت و پس از آن خبری از اجرای نمایش بعدی سالن اصلی اعلام نشد. عدم‌برنامه‌ریزی در سالن اصلی تئاتر شهر نکته جدیدی نیست. 26اسفندماه سال 90 اجرای نمایش «مشروطه بانو» به کارگردانی حسین کیانی در سالن اصلی به پایان رسید و پس از آن، این سالن خالی ماند. این سالن در 60 روز ابتدای سال 91، تنها 10روز میزبان نمایش «شعله در زمهریر» به کارگردانی محمدرضا مداحیان بود. در این مدت سالن اصلی به سالن برگزاری مراسم‌ تئاتری اختصاص داشت.

اگر چه روابط عمومی تئاتر شهر، اسامی اجراهای تئاتر شهر تا نیمه تیرماه 91را اسفند‌ماه 90 اعلام کرد، اما به‌نظر می‌رسد که با توجه به تغییرات و نظرات شورای حمایت و شورای نظارت، روابط عمومی تئاتر شهر تصمیم گرفته‌است که از زمان قطعی نمایش‌ها در سال جدید خبری ندهد. به‌نظر می‌رسد که مسئولان تئاتر شهر خالی بودن سالن را به اعلام بی‌برنامگی ترجیح می‌دهند. کمبود سالن شاید تنها نکته‌ای باشد که هم هنرمندان و هم مسئولان با آن هم عقیده و مشترک هستند. با وجود این کمبود در سال گذشته سالن اصلی بارها خالی ماند و حتی برخی از نمایش‌ها تمدید شد، درحالی‌که تمدید نمایش در سالن‌های دیگر این مجموعه با وجود استقبال مخاطب کمتر صورت می‌گرفت، چرا که نمایش بعدی منتظر اجرا بود. پایان سال گذشته زمانی که قرار بود نمایش «ترن» به کارگردانی نیما دهقان در سالن اصلی روی صحنه برود، به‌دلیل مشکلاتی که این نمایش با شورای نظارت داشت، اجرای نمایش «هفت شب با مهمانی در نیویورک» ‌از سالن چهارسو به سالن اصلی آمد تا چراغ‌های سالن اصلی خاموش نماند.

کد خبر 214085

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز