گروه ادب و هنر: مجموعه باغ هنر از این هفته با اجرای نمایش‌های جدید با حضور کارگردانان، بازیگران و نمایشنامه‌نویسان مطرح جهانی میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

نمایش - باغ هنر

با پایان اجرای نمایش‌های «قرارداد... با مرگ» به کارگردانی داریوش مودبیان، «باغ ‌آلبالو» به کارگردانی حسن معجونی و «سه گانه اورنگ» به کارگردانی محمد حاتمی 3 نمایش دیگر در سالن‌های این تماشاخانه روی صحنه می‌روند. در سالن استاد سمندریان نمایش «یرما» به کارگردانی علی رفیعی در ساعت 20 روی صحنه می‌رود. علی رفیعی که پیش از این در تالار وحدت و سالن اصلی تئاتر شهر نمایش‌های خود را روی صحنه برده بود، برای اولین بار نمایش خود را در این تماشاخانه اجرا می‌کند. او سال گذشته کارگاه آموزشی با حضور هنرجویان جوان علاقه‌مند به بازیگری برگزار کرد که رهاورد این کارگاه اجرای نمایشنامه‌ای از فدریکو گارسیا لورکاست. نمایش یرما با بلیت 20هزار تومان اجرا می‌شود اما دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سایت تماشاخانه ایرانشهر نسبت به خرید بلیت تخفیف‌دار این نمایش اقدام کنند.

اما در سالن یک این تماشاخانه 2نمایش«شام با دوستان» به کارگردانی آیدا کیخایی در ساعت 18:30و پس از آن نمایش «مرد بالشتی» به کارگردانی محمد یعقوبی و آیدا کیخایی در ساعت 20:30روی صحنه می‌رود. نمایش شام با دوستان نوشته دونالد مارگولیز و با کارگردانی آیدا کیخایی براساس ترجمه‌ای از زهره جواهری است. در این نمایش نیکی‌کریمی، امیررضا دلاوری، بهناز جعفری و احمد ساعتچیان بازی دارند. این نمایش به‌زودی اجرا خواهد شد.

اما نمایش دیگر این سالن نمایش مرد بالشتی نوشته مارتین مک‌دونا به کارگردانی مشترک محمد یعقوبی و آیدا کیخایی است که درباره اتفاقاتی است که در شهری رخ داده و این ماجرا، به داستان‌های یک نویسنده مرتبط می‌شود. نمایشنامه مرد بالشتی 8شخصیت دارد که نقش‌ها را پیام دهکردی، احمد مهران‌فر، علی سرابی و نوید محمدزاده ایفا می‌کنند. زنگ افتتاح نمایش مرد بالشتی جمعه سوم خرداد با حضور استاد ناظر‌زاده، پژوهشگر تئاتر و جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه نمایش در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر به صدا در آمد. اما درسالن دیگر مجموعه باغ هنر خانه هنرمندان هم 2 نمایش اجرا می‌شود. 2 نمایش «زیر‌زمین» و «خانه برناردا آلبا» در تالار استاد عزت‌الله انتظامی روی صحنه است. نمایش زیرزمین به نویسندگی آرش عباسی است که محمد مطهری‌پور، کارگردانی آن را برعهده دارد. محمد مطهری‌پور و شیده بیک، بازیگران این نمایش هستند که در ساعت 17همه روزه تا 13خرداد اجرا می‌شود.

اما نمایش دیگر این تالار نمایش خانه برناردا آلبا ست که براساس نمایشنامه فدریکو گارسیا لورکا و به کارگردانی میلاد اخگر اجرا می‌شود. محیا دهقانی‌فر، مهناز ذبیحی، آیدا صادقی، رکسانا صنم یار و هانیه نجفی بازیگران این نمایش هستندکه تا 13خرداد و در ساعت 19 اجرا می‌شود. از سوی دیگر فیلم تئاتر‌5 اثر نمایشی از سوی تماشاخانه ایرانشهر عرضه شده‌است. فیلم نمایش‌های «عجایب المخلوقات» به نویسندگی و کارگردانی رضا ثروتی، «ایوانف» نوشته آنتوان چخوف و به‌کارگردانی امیررضا کوهستانی، «خشکسالی و دروغ» به نویسندگی و کارگردانی محمد یعقوبی، «مکبث» به نویسندگی و کارگردانی رضا ثروتی و «این تابستان فراموشت کردم» به کارگردانی بهاره رهنما در قالب دی‌وی‌دی ارائه شده‌است. در این مجموعه علاوه بر نمایش‌ها، مصاحبه‌های اختصاصی با کارگردان‌ها، بازیگران و سایر عوامل نمایش و فعالیت‌های آینده گروه‌های تئاتری نیز ارائه شده‌است. علاقه‌مندان برای تهیه فیلم‌های این 5 نمایش می‌توانند با مراجعه به غرفه خرید کتاب سالن انتظار تماشاخانه نسبت به تهیه فیلم‌های یادشده اقدام کنند.

کد خبر 215865

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز