ایسنا نوشت: در این زمینه رییس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو کشور نیز با تایید این موضوع اظهار کرده که پیشبینی میشود رکود بازار همچنان ادامه داشته باشد.
به گفته حسن زمانی افشار، طبق یک عرف عمومی مصرفکنندگان ایرانی از خریدن کالاهایی که قیمت آنها در حال کاهش است خودداری میکنند.
در این شرایط بازار خودروهای داخلی نیز به دو دسته پلاک 91 و پلاک 92 تقسیم شده است بهگونهای که قیمت خودروهای پلاک 91 به طور میانگین یک میلیون تومان ارزانتر از خودروهای پلاک 92 است.
قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی به شرح زیر است:
نوع خودرو | پلاک91 | پلاک 92 |
سایپا 111 | 15 میلیون و 500 هزار | - |
سایپا 131SL | 14 میلیون | 15 میلیون |
سایپا 131SX | 14 میلیون و 500 هزار | 15 میلیون و 300 هزار |
تیبا | 18میلیون | 19 میلیون |
تندر 90 پارس خودرو E2 | 30 میلیون و 500 هزار | 32 میلیون و 500 هزار |
مگان | 75میلیون | - |
206 صندوقدار V8 | 36میلیون | 38 میلیون |
206 صندوقدار V9 | 47میلیون | - |
تندر 90 ایران خودرو E2 | 30 میلیون و 500 هزار | 32 میلیون و 500 هزار |
پژو پارس سال | 29میلیون و 700هزار | 30میلیون و 800 هزار |
پژو 405 | 22میلیون و 500 هزار | 23 میلیون و 500 هزار |