همشهری آنلاین: عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه انقباضی دولت در سال جاری باعث شد تا بسیاری از ردیف بودجه‌ها حذف شود که اختصاص یک درصد از بودجه جاری دستگاه‌ها به امور بانوان نیز از جمله بندهایی بود که به همین دلیل حذف شد.

مجلس زنان

شهلا میرگلوبیات در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس گفت: پیشنهاد اختصاص یک درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی توسط کمیسیون تلفیق مورد پذیرش قرار نگرفت که البته این امر می‌تواند در راه تحقق ماده 230 برنامه پنجم توسعه کشور مانعی باشد.

وی ادامه داد: نباید این تصمیم گرفته می‌شد اما به دلیل بودجه انقباضی سال جاری دولت، بسیاری از ردیف بودجه‌ها حذف شد و از طرفی چون دولت نیز این بند را به صورت تأکیدی بیان نکرده بود و به ‌عنوان این آورده شده بود که وزارت‌خانه‌ها مجاز هستند یک درصد را در امور بانوان اختصاص دهند و آنها را مکلف نکرده بود، ضرورت وجود این بند توسط کمیسیون تلفیق احساس نشد.

بیات افزود: از آنجایی که کمیسیون تلفیق زمانی را برای بررسی این بند اعلام نکرده بودند هیچ یک از اعضای فراکسیون زنان برای دفاع از این بند در جلسه بررسی کمیسیون تلفیق حاضر نبودند.

وی ادامه داد: اعضای فراکسیون زنان حتی معتقد بودند که وزار‌تخانه‌ها نباید مجاز به اختصاص بودجه به امور بانوان باشند بلکه باید مکلف به اختصاص بودجه امور بانوان دستگاه‌ها باشند.

بیات تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم زمانیکه این موضوع در صحن مجلس مورد بررسی قرار گرفت بتوانیم از آن دفاع کنیم و آن را به لایحه دولت بازگردانیم.

کد خبر 214897
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز