گروه اقتصادی: قرار بود کره این پای ثابت صبحانه ایرانی‌ها به‌زودی به سفره بازگردد اما این غیبت ظاهرا قرار نیست به این زودی‌ها به پایان برسد و شاید برای برخی سفره‌ها به صورت دائمی نایاب شود.

هرروز مقامات تنظیم بازار خبر از تخصیص ارز و خروج کره از گمرکات می‌دهند اما اثری از آن در فروشگاه‌ها نیست. شاید در میانه راه گمرک تا بازار آب می‌شود. کره این‌روزها به معادله چندمجهولی اقتصاد ایران تبدیل شده و جدول گوجه، پیاز، پسته، مرغ، شیر و غیره را کامل می‌کند.

در تازه‌ترین تحول خبر می‌رسد که وزیر صنعت از غیبت کره در بازار نگران شده و دست به قلم برده و از رئیس‌کل بانک مرکزی خواسته هرچه سریع‌تر ارز آزادی کره را صادر کند. یدالله صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران هم با بیان اینکه کره موجود در بنادر هنوز ترخیص نشده و منتظر اختصاص ارز از سوی بانک مرکزی برای واردات کره هستیم، گفت:

وارد‌کنندگان و کارخانه‌های تولید کره، امکان ترخیص کره مورد نیاز خود از بنادر را ندارند و هنوز ارز مورد نیاز آنها تأمین نشده است، اما ناظر گمرکات هرمزگان به ایسنا گفت: از ابتدای امسال تاکنون 2 هزار و 265 تن کره به ارزش ۱۱ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۶۲۰ دلار از گمرک بندر شهید رجایی ترخیص شده است.

کد خبر 216025
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز