همشهری آنلاین: ارتش سوریه اعلام کرد گذرگاه القنیطره در مناطق اشغالی جولان را پس از درگیری با افراد مسلح، به تصرف خود در آورد.

سوریه

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، در همین حال دو تن از نیروهای سازمان ملل بر اثر اصابت گلوله هایی که به اشتباه به سمت پایگاه آنها شلیک شد زخمی شدند.این امر باعث شد اتریش تصمیم بگیرد نیروهای خود را از منطقه خارج کند.

حسین نورالدین گزارشگر این شبکه در این باره گفت: گروه های مسلح سوری پس از شکست در القصیر و از دست دادن آن تلاش کردند آنچه را از دست داده بودند جبران کنند به همین سبب از سیطره خود بر گذرگاه قنیطره که به جولان اشغالی منتهی می شود خبر دادند اما ارتش سوریه پس از درگیری با افراد مسلح موفق شد گذرگاه را به تصرف خود در آورد و آن را آزاد کند که در پی آن بقایای افراد مسلح به سمت روستای قحطانیه عقب نشینی کردند.

گزارشگر افزود: درگیری‌ها در این منطقه آتش سوزی‌های زیادی بر جای گذاشت که دود ناشی از آن آسمان مناطق اشغالی جولان را نیز پوشاند.

رونین گیلبوا کشاورز اسرائیلی گفت: تیراندازی ها به منطقه ما کشیده نشد اما ارتش دستور حالت فوق العاده صادر کرد و ما نیز کارگران را از زمین های کشاورزی خارج کردیم و امروز نتوانستیم کاری انجام دهیم. امیدوارم فردا زندگی عادی خود را از سر بگیریم.

در ادامه گزارش آمده است: ارتش رژیم اشغالگر درگیری‌ها را از نزدیک دنبال می‌کند و سیطره ارتش سوریه بر گذرگاه قنیطره را نیز تایید کرد. سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد دو تن از مخالفان مسلح سوری به بیمارستان شهر صفد منتقل شدند.

کد خبر 217637
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز