همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن محکوم کردن شدید اقدام تروریستی در منطقه دیاله عراق علیه زائران ایرانی عتبات عالیات، آن را اقدامی کور و ناجوانمردانه و مغایر با اصول انسانی و اسلامی توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) سید عباس عراقچی، ارتکاب چنین جنایتی علیه زائران مراقد اهل بیت عصمت و طهارت آن هم در روز عید مبعث رسول مکرم اسلام را نشانه آن دانست که عاملان این اقدامات یا مستقیما ایادی دشمنان امت اسلامی بوده و یا به دلیل گرفتار شدن در توطئه بیگانگان در مسیر اهداف و برنامه‌های آنان حرکت می‌کنند.

عراقچی با یادآوری مسوولیت حقوقی و نیز بین‌المللی حامیان تروریست‌ها در منطقه افزود: حق دولت و ملت ایران و نیز عراق در پیگیری قانونی و حقوقی حامیان تروریست‌ها و تجهیزکنندگان آنها محفوظ بوده و حتماً در وقت مناسب نسبت به آن اقدام خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پایان ضمن تسلیت به خانواده شهدا و آرزوی سلامتی برای مجروحین این حادثه تروریستی، مجدداً بر مسوولیت دولت عراق در حفاظت از جان زوار ایرانی تاکید و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران مجدانه این موضوع را از مجاری دیپلماتیک با طرف‌های عراقی پیگیری می‌نماید.

کد خبر 217715
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز