سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳
۰ نفر

گروه بورس: همگام با داغ‌ترشدن تنور یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شاخص کل بورس تهران که در ابتدای هفته روند نزولی داشت در مبادلات دیروز با صعود چشمگیری مواجه شد.

بورس

به گزارش همشهری، در طول 2 روز گذشته آرایش یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تغییر کرد و با اعلام انصراف 2 کاندیدا از 8نامزد، فضای انتخابات نسبت به گذشته روشن‌تر شد و این موضوع روی بازار سهام نیز اثر گذاشت.این روز‌ها اخبار مختلفی دربازار سهام وجود دارد و فعالان بازار سهام مدام به تحلیل عملکرد اقتصادی نامزدهای ریاست‌جمهوری می‌پردازند تا در نهایت به این تحلیل برسند که بازار سهام به کدام یک از نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری لبخند خواهد زد و روی خوش نشان می‌دهد.

بیشترتحلیل‌ها حول این محور است که انتخاب کدام یک از نامزد‌های موجود منجر به توسعه بیشتر بازار سهام خواهد شد. به‌نظر می‌رسد درصورت انتخاب گزینه مورد نظر فعالان بازار سرمایه، شاخص‌های بورس تهران با روند صعودی عجیب و غریبی پس از انتخابات مواجه شوند. حتی برخی کارشناسان از صعود شاخص بورس تهران تاسقف 72هزار واحد حرف می‌زنندو برخی دیگر پارا فراتر گذاشته و معتقدند درصورتی که نامزد مورد نظر بازار سرمایه به پیروزی دست یابد دسترسی شاخص به سقف 90هزار واحد دور از انتظار نیست.

به این ترتیب از روز گذشته و همگام با اعلام انصراف 2 نامزد ریاست‌جمهوری در روز دوشنبه، بازار سهام دچار یک تحول جدید شد و شاخص بورس تهران که درابتدای هفته نزول کرده بود با صعود زیادی مواجه شد و در عین حال حجم تقاضا برای خرید سهام هم در بورس افزایش یافت به‌طوری که ارزش معاملات بورس تهران در دادو ستد‌های روز گذشته افزایش محسوسی داشت و سهامداران در مجموع746میلیون سهم به ارزش 145میلیاردو 768میلیون تومان دادوستد کردند که این میزان نسبت به روز‌های گذشته افزایش زیادی نشان می‌دهد.

دیروز همچنین تعداد زیادی از شرکت‌ها با صف خرید سهامداران مواجه شدند به‌طوری که شرکت‌های پاکسان‌، پتروشیمی‌ خارک‌، سرمایه‌گذاری‌ آتیه‌ دماوند، پتروشیمی شازند، گلتاش‌، صنایع‌شیمیایی‌ایران‌، ایران‌یاساتایرورابر، سیمان‌ خزر، صنایع‌ آذرآب‌ و ایران‌‌تایر با صف‌های میلیونی برای خرید سهامشان روبه‌رو شدند. درپایان مبادلات دیروز شاخص کل بورس تهران هم با 346پله صعود به 45هزارو553واحد رسید. ارزش کل معاملات بورس هم به 218هزار میلیارد تومان رسید. 

کد خبر 218365
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز