شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۵
۰ نفر

گروه اقتصادی: رئیس سازمان خصوصی‌سازی میانگین سود سبد سهام عدالت را 11 تا 16 درصد اعلام کرد

دکتر غلامرضا حیدری کردزنگنه در گفت‌وگو با نشریه برنامه، با اشاره به اتمام مرحله اول واگذاری سهام عدالت، گفت: در این مرحله به حدود 5 میلیون نفر به ارزش 2 هزار و 400 میلیارد تومان سهام واگذار شده است که سبد سهام، 26 درصد اضافه ارزش داشته و میانگین پرتفوی واگذار شده نیز افزایش یافته و میانگین سود نیز 11 تا 16 درصد در نظر گرفته شده است.
کردزنگنه زمان‌بندی اجرای طرح سهام عدالت را 2 سال عنوان کرد و افزود: آغاز اجرای این طرح در دهه فجر سال 84 و پایان آن دهه فجر سال 86 است و در این راستا تاکنون 14 میلیون فرم توزیع شده است. وی جمعیت تحت پوشش سهام عدالت را شامل 21 میلیون نفر از 3 دهک جمعیتی اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر در بسیاری از استان‌ها 80 درصد سهام بین مشمولان مرحله اول توزیع شده است و 20 درصد باقی‌مانده ظرف یک تا دو ماه آینده واگذار خواهد شد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان ساخت: علاوه بر این‌که کار واگذاری سهام بانک‌ها و بیمه‌ها در دستور کار قرار دارد، کار واگذاری 118 شرکت وزارت نفت طبق برنامه زمان‌بندی انجام و مقدمات ورود آنها به بورس آماده می‌شود و حتی خریداران می‌توانند بر اساس تبصره 4 قانون بودجه از حساب ذخیره ارزی تسهیلات بگیرند.
وی افزود : با توجه به این‌که 2 وزارتخانه بهداشت و آموزش و پرورش 80 درصد بودجه کل کشور را مصرف می‌کنند، قرار است با واگذاری بخشی از فعالیت‌های آنها از بار مالی دولت کاسته شود

تشکیل سازمانی فرابورس برای سهام عدالت
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، تصریح کرد: قرار است یک سازمان فرابورس به  نام OTC تاسیس شود تا مبادلات طرح سهام عدالت در این بازار انجام گیرد؛ زیرا بازار بورس فعلی توانایی جذب چنین حجم بالایی از مبادلات را ندارد و امکان نظارت بیشتر بر کار واگذاری این سهام فراهم نیست.

کد خبر 21849

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز