همشهری‌آنلاین: عارف با پیش بینی اینکه 70 درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت می‌کنند، در ارزیابی حضور کاندیدای مورد نظرش در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری گفت: هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.

محمد رضا عارف کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری که در روزهای نزدیک به انتخابات از حضور در این انتخابات انصراف داد صبح 24 خرداد ماه با حضور در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت.

عارف در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه میزان مشارکت مردم در انتخابات را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: به اعتقاد من حضور چشمگیری خواهند داشت و میزان رای گیری در ساعات تعییین شده قطعا بالا خواهد رفت.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که مشارکت بالای 70 درصد از مردم را خواهیم داشت، افزود: خوشبختانه مردم ایران به درصد بالایی از فهم مسائل در مقاطع خاص و حساس زمانی رسیده‌اند و دست به دست یکدیگر در این انتخابات حضور پیدا خواهند کرد، از همین رو معتقدم بالای 70 درصد از مردم مشارکت خواهند داشت.

محمد رضا عارف در پاسخ به این سئوال که آیا انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود، گفت: من فکر می‌کنم که این انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد.

وی در ارزیابی حضور کاندیدای مورد نظرش در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری گفت: هیچ چیز قابل پیش بینی نیست اما امیدوارم مردم بهترین انتخاب را بکنند.

عارف در پاسخ به این سئوال که بزرگترین ضعف دولت گذشته را چه می‌داند، تصریح کرد: از نظر من ضعف اساسی دولت گذشته، مدیریت بوده است و من امید دارم دولت آینده با حضور امیدوار کننده خود مدیریت درست امور را به دست گیرد و قدرتمندانه پاسخگوی نیازمندیهای مردم باشد.

عارف درباره پیام انتخابات گفت: معتقدم پیام این دوره از انتخابات رای و مشارکت حداکثری مردم است.

معاون اول دولت اصلاحات اضافه کرد: از ابتدا نظرم این بود که دو جریان اصلی سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری ائتلاف کنند و چون خودم پیشنهاد داده بودم، به نفع آقای روحانی کنار رفتم تا مردم بتوانند راحت‌تر تصمیم‌گیری کنند و رای دهند.

عارف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کاندیداهای ریاست جمهوری شنبه بعد از برگزاری انتخابات چه کاری باید انجام دهند، تصریح کرد: باید از هوادارانشان تشکر کنند و به کاندیدای پیروز تبریز بگویند.

وی تاکید کرد: بنده به حضور مردم در انتخابات خوشبینم و باید مشارکت مردم در انتخابات حداکثری باشد.

محمد‌رضا عارف به همراه همسرش در انتخابات ریاست جمهوری در حسینیه ارشاد شرکت کرد و رای خود را به صندوق انداخت.

عارف همچنین در پاسخ به سؤالی درباره دولت احمدی‌نژاد گفت:‌ هر دولتی نکات مثبتی داشته است. در شرایط منطقی باید آن دولت نقد شود.

وی افزود: مهمترین ویژگی دولت احمدی‌نژاد تلاش برای هدفمندی یارانه‌ها بودکه اجرای آن خوب شروع شد ولی بهتر می‌توانست ادامه یابد تا فشار روی مردم کمتر شود.

کد خبر 218649
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز