یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۴
۰ نفر

قائم مقام سازمان حفاظت محیط‌زیست از توزیع سوخت یورو4 در 3 کلانشهر تهران، اراک و مشهد از امروز خبرداد و گفت: توزیع این سوخت در باقی کلانشهرهای کشور نیز تا 6‌ ماه آینده به پایان می‌رسد.


علی محمد شاعری به ایسنا گفت: خودروسازان نیز موظفند تا تاریخ 31تیرماه خودروهای خود را منطبق با استاندارد یورو4 تولید کنند و سازمان حفاظت محیط‌زیست قاطعانه با خاطیان برخورد خواهد کرد. وی افزود: خودروسازان نمی‌توانند به بهانه اشتغال‌زایی و اقتصاد، سلامت، جان و بهداشت جامعه را به خطر بیندازند.

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه کالاهای تولیدی و خدماتی باید فرایندهای خود را اصلاح کرده و محصول خود را منطبق با استانداردهای زیست‌محیطی تولید کند، افزود: کسی حق ندارد کیفیت را فدای کمیت کند و اکنون نیز 4سال است که سازمان محیط‌زیست استانداردهای لازم را تدوین کرده که به بهانه‌های مختلف عملی نمی‌شود.

شاعری گفت: امسال سازمان حفاظت محیط‌زیست با همکاری خودروسازان، وزارت صنایع و وزارت نفت گام‌های بزرگی برای حفظ سلامت مردم و در جهت رعایت استانداردهای زیست‌محیطی برداشته است. وی با بیان اینکه سهم خودروها و سوخت در آلودگی هوای تهران 70درصد است، افزود: سازمان حفاظت محیط‌زیست 2سال قبل نیز هنگام ممنوعیت استفاده از آزبست با مخالفت بسیاری از کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی مواجه شد اما هیچگاه از موضع خود عقب ننشست و اکنون می‌بینیم که این واحدها خط تولید خود را تغییر داده و ضمن آنکه شاهد ممنوعیت استفاده از آزبست هستیم، تولیدات مناسب و با کیفیتی مشاهده می‌کنیم.

کد خبر 219015

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز