یکی از این گامهای پایانی ساخت آخرین قطعه بتنی پیشساخته پل بزرگراه طبقاتی صدر است.سیدمازیار حسینی معاون فنی و عمرانی شهردار تهران در مراسمی که به مناسبت تولید آخرین قطعه پیشساخته بتنی پل بزرگراه طبقاتی صدر برگزارشده بود، گفت: احداث بزرگراه طبقاتی صدر تنها یک اقدام مهندسی نیست بلکه این طرح عظیم عمرانی یک اثر هنرمندانه است. وی افزود: عملیات احداث بزرگراه طبقاتی صدر یک ریلگذاری جدید برای فعالیتهای آتی جامعه مهندسی کشور و مسیری است که مهندسان و متخصصان توانمند داخلی را به اجرای پروژههای بزرگتر رهنمون میکند.
احداث بزرگراه طبقاتی صدر در قالب یک پروژه طرح و ساخت آن آغاز شد و تدقیق بسیاری از امور مربوط به طراحی، برداشتهای میدانی و معارضات این پروژه در زمان اجرا یکی از دشواریهای عملیات اجرایی به شمار میآمد.به گفته حسینی، بومیکردن مراحل طراحی و اجرای پروژه بزرگراه طبقاتی صدر بدونشک یکی از مهمترین افتخارات جامعه مهندسی کشور است. وی با اشاره به کیفیت فراتر از استاندارد عملیات طراحی و تولید قطعات بتنی پروژه بزرگراه طبقاتی صدر، استفاده گسترده از بتن خودمتراکم را بهعنوان یکی از ویژگیهای متمایز طرح برشمرد و گفت:
درحالیکه تا پیش از اجرای این پروژه عنوان بتن خودمتراکم تنها در پروژههای دانشگاهی و در حجمی محدود به چشم میخورد، در پروژه بزرگراه طبقاتی صدر اقدامات وسیعی روی دانهبندی، طرح اختلاط و زمان گیرش بتن انجام شد و کاربرد بتن خودمتراکم توانست دغدغه موجود در مورد دوام و کیفیت بالای بتن در اجرای این طرح عظیم عمرانی را برطرف کند.براساس این گزارش، تولید قطعات بتنی پیشساخته در پروژه بزرگراه طبقاتی صدر از ابتدای آذرماه سال 1391آغاز شد.
کل قطعات مورد نیاز برای احداث پل اصلی، عرشه پلهای رمپی و سرستونهای این پروژه در مجموع شامل 5770قطعه بتنی است که با فعالیت شبانهروزی 1300نفر در 2شیفت کاری در کمتر از 7ماه تولید شد تا روند عملیات نصب قطعات بدون هیچ معطلی پیش برود.در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر به کارگران و مهندسان کارخانه تولید قطعات بتنی پروژه بزرگراه طبقاتی صدر، از زحمات دستاندرکاران مربوطه قدردانی بهعمل آمد.