جمعه ۷ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۲
۰ نفر

گروه بورس: میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس تهران با رشد بی‌سابقه‌ای از ابتدای سال تاکنون به 30درصد رسید و ارزش کل بورس هم برای نخستین‌بار از مرز 235هزار میلیارد تومان فراتر رفت.

بورس

به گزارش همشهری، در شرایطی که بازار‌های موازی بورس تهران نظیر سکه طلا، ارز و مسکن در 2هفته گذشته با کاهش مواجه شده‌اند اما بورس تهران در این مدت به‌شدت صعود کرد و با افزایش شدید شاخص بورس، میزان بازده سرمایه‌گذاری در بازار سهام به بالاترین حد خود در یک دوره 3ماهه رسید.

با مشخص‌شدن نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری حجم سرمایه‌گذاری در بورس تهران به‌طور قابل ‌توجهی رشد کرد و این موضوع موجب رشد شاخص‌های بورس تهران و میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس شد؛ به‌طوری که در هفته آخر خرداد‌ماه سهامداران توانستند در طول 5روز بیش از 7درصد بازده به‌دست بیاورند. کارشناسان عمده‌ترین دلیل روند رو به رشد بورس تهران را تغییر آرایش سیاسی و مشخص‌شدن نتیجه یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری می‌دانند.

تحلیلگران بر این باورند که نتایج یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از یک طرف منجر به کاهش قیمت‌ها در بازار ارز، طلا و مسکن شد اما از طرف دیگر شاخص‌های بورس به این رویداد واکنش مثبت نشان دادند. کارشناسان در عین حال پیش‌بینی می‌کنند که روند رو به رشد شاخص بورس به‌دلیل تغییر رویکرد‌های اقتصادی دولت تا پایان سال ادامه یابد.

تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد که با احتساب بازده 7درصدی بورس تهران در هفته آخر خرداد‌ماه میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس از ابتدای سال تا پایان هفته گذشته به 30درصد رسیده که این بالاترین میزان بازده در همه بازارهای سرمایه‌گذاری در شرایط حاضر است. افزایش شاخص‌های بورس تهران پس از انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین موجب شد که ارزش کل بورس تهران در پایان مبادلات روز چهارشنبه هفته گذشته برای نخستین‌بار در تاریخ بورس به 235هزارو191میلیارد تومان معادل 94میلیارد دلار(با احتساب ارز مبادله‌ای) برسد. آمارها همچنین نشان می‌دهد که رکورد معاملات بورس تهران هم از ابتدای سال تاکنون شکسته شده و سهامداران از ابتدای سال تاکنون با خرید 25هزارو335میلیارد تومان بالاترین میزان معاملات را در تاریخ بازار سرمایه به ثبت رسانده‌اند.

کد خبر 220729
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز