گروه حوادث: زوج سارق به‌عنوان خدمتکار قدم به خانه‌های اعیانی در شمال تهران می‌گذاشتند و دست به سرقت‌های میلیونی می‌زدند.

متهمان

متهمان در آخرین سرقت زوج صاحبخانه را با نوشیدنی مسموم بیهوش کردند و 200میلیون تومان اموال باارزش آنها را به سرقت بردند.فروردین امسال مأموران پلیس در جریان سرقت میلیونی از خانه‌ای در منطقه فرمانیه تهران قرار گرفتند و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان را آغاز کردند. صاحبخانه، زوج سالخورده‌ای بودند که برای انجام کارهای خانه، زن و شوهری را به‌عنوان خدمتکار استخدام کرده بودند اما این زن و شوهر بعد از بیهوش کردن آنها، دست به سرقت اموالشان زده بودند. به گفته شاکیان، زوج سارق در این سرقت 22میلیون تومان پول نقد، 6700دلار، تعدادی فرش دستباف نفیس و عتیقه و وسایل دیگری به ارزش 200میلیون تومان دزدیده بودند.

کارآگاهان که بررسی‌های گسترده‌ای را برای ردگیری زوج سارق آغاز کرده بودند، در جریان تحقیقات تخصصی متوجه شدند که آنها بعد از دستبرد میلیونی خانه‌شان در تهران را ترک کرده و به استان البرز گریخته‌اند. به این ترتیب پرونده در اختیار کلانتری 14کرج قرار گرفت و تلاش برای دستگیری زوج سارق ادامه یافت.

سرهنگ عبدالرضا خیرخواهان، رئیس پلیس کرج با بیان این خبر گفت: تحقیقات اولیه حکایت از این داشت که زوج سارق 3‌ماه قبل از اجرای نقشه سرقت، از طریق یک شرکت خدماتی به‌عنوان خدمتکار در خانه شاکیان مشغول به‌کار شده بودند. زوج شاکی به‌علت کهولت سن قادر به انجام کارهای خانه و شخصی‌شان نبودند و به همین دلیل زن و شوهر سارق توانسته بودند با انجام کارهایشان، اعتماد آنها را جلب کرده و به راحتی به خانه آنها رفت‌وآمد کنند.

وی افزود: مأموران در ادامه دریافتند که مرد سارق، فردی به اسم هوشنگ است که اعتیاد شدیدی به مواد‌مخدر دارد. او و همسرش پس از 3‌ماه کار کردن در خانه شاکی، شامگاه 16فروردین‌ماه نقشه سرقت را به اجرا گذاشتند و بعد از حل کردن داروهای خواب‌آور در لیوان آب زوج سالخورده، هر دوی آنها را بیهوش کردند و با انتقال اموال مسروقه به‌خودروی پراید خود، متواری شدند. آنها برای اینکه ردی از خودشان برجا نگذارند، به کرج گریختند و مدام مخفیگاه خود را تغییر می‌دادند و همین مسئله ردگیری آنها را مشکل کرده بود.

رئیس پلیس کرج افزود: در همه این مدت هوشنگ و همسرش در کرج سکونت داشتند اما می‌دانستند که پلیس در تعقیبشان است و به همین دلیل سعی می‌کردند سرنخی از خود برجا نگذارند. چندبار مأموران مخفیگاه آنها را شناسایی کردند اما هر بار متهمان پیش از رسیدن پلیس، محل را ترک کرده و متواری می‌شدند.

وی تصریح کرد: با این حال بررسی‌های شبانه روزی ادامه داشت تا اینکه مأموران دریافتند زوج سارق در خانه یکی از اقوامشان در نوروزآباد کرج مخفی شده‌اند. این محل به محاصره پلیس درآمد و در یک عملیات ضربتی، هوشنگ و همسرش دستگیر شدند و 13میلیون تومان پول نقد، بیش از 6هزار دلار، 5تخته فرش دستباف 6متری و مقداری اسباب و اثاثیه منزل از آنها کشف و به مالباخته برگردانده شد. رئیس پلیس کرج گفت: متهمان پس از دستگیری به سرقت میلیونی از خانه زوج سالخورده اعتراف کردند و برای مشخص شدن دیگر جرائم احتمالی‌شان، در اختیار پلیس تهران قرار گرفتند.

کد خبر 220740
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز