یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۵
۰ نفر

گروه حوادث: درمان مشکل نازایی، ادعای رمالی بود که نقشه زیرکانه‌ای برای سرقت طلاهای طعمه‌هایش با شگردی شبیه تردستی در سر داشت.

این مرد با مراجعه به شهرهای مختلف در استان خوزستان با همدستی 2نفر دیگر زنانی را که مشکل نازایی داشتند شناسایی می‌کرد و مدعی می‌شد که می‌تواند مشکل آنها را حل کند. او با چرب زبانی و طرح ادعاهای دروغین طعمه‌هایش را فریب می‌داد و دست به سرقت همه طلاهای آنها می‌زد و برای این کار شگردی زیرکانه داشت. یکی از شاکیان مرد رمال که برای طرح شکایت از او نزد مأموران پلیس رفته بود در تشریح شگرد کلاهبردار حرفه‌ای گفت:

مدتی قبل از طریق فردی که اتفاقی با او آشنا شده بودم متوجه شدم که مرد رمالی در شهر است که ادعا می‌کند می‌تواند هر مشکلی را حل کند. من و همسرم بچه دار نمی‌شدیم و این در حالی بود که مرد رمال ادعا می‌کرد ما طلسم شده‌ایم و او به راحتی می‌تواند این طلسم را بشکند. برای همین یک روز او را دعوت کردم که به خانه‌مان بیاید. او وقتی مرا دید و از مشکلم باخبر شد، چیزهای عجیب و غریبی گفت و بعد ادعا کرد که طلاهایی که ما در خانه نگهداری می‌کنیم، طلسم شده‌اند.

او گفت که برای شکستن طلسم باید دعایی بنویسد و طلاها را چند روزی در جایی حبس کند. من که حرف‌هایش را باور کرده بودم، هر چه طلا در خانه داشتیم، نزد او بردم و وی آنها را داخل پاکت گذاشت و آن را با نخ محکم بست. سپس بسته را به من داد و گفت که باید آن را چند روز زیر رختخواب‌ها بگذارم تا طلسمش شکسته شود و من و شوهرم صاحب فرزند شویم. پس از گذشت چند روز درحالی‌که از مرد رمال خبری نبود، به سراغ طلاها رفتم و به تصور اینکه طلسمش شکسته شده، در پاکت را باز کردم اما به جای طلاها با مقداری فلز بی‌ارزش روبه‌رو شدم.

آنجا بود که فهمیدم همه حرف‌های رمال دروغ بوده و او با این شگرد، طلاهایمان را سرقت کرده است. با شکایت این زن، دستور بازداشت رمال کلاهبردار صادر و تحقیقات برای دستگیری او شروع شد. کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان ایذه با اطلاعاتی که از شاکی به‌دست آورده بودند، ردگیری متهم را آغاز کردند و مدتی بعد توانستند مخفیگاه او را شناسایی کنند.

مرد رمال در یک عملیات ضربتی دستگیر شد و در بازجویی‌ها به کلاهبرداری و سرقت طلاهای طعمه‌هایش در شهرهای ایذه، رامهرمز و باغملک اعتراف کرد. این مرد گفت: بعد از اینکه طعمه‌هایم به تصور اینکه طلاهایشان طلسم شده است، آنها را در اختیارم قرار می‌دادند همه طلاها را داخل پاکت می‌ریختم و آنها را با نخ می‌بستم. این در حالی بود که از قبل پاکتی درست شبیه آن آماده کرده بودم که داخل آن اشیای بی‌ارزش بود. وقتی پاکت طلاها را مهر و موم می‌کردم، با شگردی شبیه تردستی آن را با پاکت بی‌ارزش عوض می‌کردم و به طعمه‌ام می‌دادم تا زیر رختخواب‌هایشان قرار دهد. به این ترتیب طلاها را می‌دزدیدم و متواری می‌شدم. به گفته رئیس پلیس شهرستان ایذه، بعد از اعترافات متهم 2همدست او نیز دستگیر شدند و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

کد خبر 219145
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز