همشهری‌آنلاین: کتاب نظریه سواد رسانه‌ای، رهیافتی شناختی نوشته دبلیو جیمز پاتر و ترجمه مشترک دکتر محمد سلطانی‌فر، دکتر شهناز هاشمی و ناصر اسدی به چاپ دوم رسید.

سواد رسانه ای

دکتر محمد سلطانی‌فر، مترجم این کتاب با بیان این مطلب افزود: بحث جدید سواد رسانه‌ای که طی چند سال اخیر وارد حوزه مطالعات رسانه‌ای شده است، به مساله تاثیرگذاری و چند و چون مسایل مربوط به آن می‌پردازد. آگاهی شهروندان به عنوان مخاطبان کنش‌گر برای تجزیه و تحلیل رسانه و محتوای آن، دغدغه اصلی این مبحث است.

وی ادامه داد: سواد رسانه‌ای اصطلاحی است که طی چند سال اخیر در ادبیات پژوهشی و آموزشی رسانه وارد و تعریف‌های گوناگونی از آن ارایه شده که محور همه آن‌ها آگاهی شهروندان به عنوان مخاطب رسانه‌هاست.

استاد ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: چاپ دوم کتاب نظریه سواد رسانه‌ای، رهیافتی شناختی از سوی انتشارات سیمای شرق در 346 صفحه، تیراژ هزار جلد و با بهای 130هزار ریال منتشر شده است.

چاپ اول این کتاب که در تیراژ هزار جلد منتشر شده بود با استقبالی خوب از سوی اساتید، دانشجویان و علاقمندان به حوزه‌های روابط‌عمومی، رسانه و ارتباطات مواجه گردید.

چرا به نظریه سواد رسانه‌ای نیازمندیم؟، تشریح ساختار سواد رسانه‌ای، تعریف‌ها و تمایزها، مدل سواد رسانه‌ای، ساختار اساسی دانش، مرکز تصمیم‌گیری مخاطب، قابلیت‌ها و مهارت‌های سواد رسانه‌ای، پالایش پیام، معنایابی، معناسازی، دام‌های معناسازی و تجربه‌ها، دوازده فصل تشکیل‌دهنده این کتاب می‌باشند.

علاقمندان جهت تهیه این کتاب می‌توانند با مراجعه به سایت www.prshop.ir و تماس تلفنی با شماره 88807453 نسبت به تهیه آن اقدام نمایند.

کد خبر 221482
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز