محمود واعظی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه خود را بر توسعه بخش فناوری اطلاعات و رساندن خدمات ارتباطی به سطح استانداردهای بین‌المللی استوار کرده است.

او اولویت‌های کاری وزارت ارتباطات را در ۵محور گنجانده است. در بخش توسعه شبکه و زیرساخت‌ها به افزایش پهنای باند اینترنت بین‌الملل و افزایش پهنای باند شبکهIP داخلی اشاره کرده است. وی همچنین بر ایجاد ظرفیت به‌منظور افزایش تعداد کاربران اینترنت و افزایش ظرفیت ترانزیت ارتباطات بین‌الملل به‌منظور کسب سهم مناسب از بازار منطقه تأکید کرده است.

بهبود کیفیت زندگی شهروندان و توسعه خدمات با کاهش زمان سیر مرسولات پستی، استقرار دولت الکترونیک و ایجاد ظرفیت به‌منظور افزایش تعداد کاربران تلفن همراه و ارائه خدمات ارزش افزوده نیز جزو اولویت‌های کاری واعظی است. وزیر پیشنهادی ارتباطات در بخشی از برنامه‌های خود آورده است: تکمیل و توسعه منطقه ویژه اقتصادی پیام و ایجاد شهرک‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، ارتقای پروانه‌های صادرشده با توجه به توسعه فناوری‌های نو، توسعه ارتباطات روستایی و مناطق محروم، ارتقای تحقق و توسعه فناوری‌های بومی و تعریف و ساخت ماهواره‌های مشترک با سایر کشورها.

واعظی همچنین در برنامه‌های خود ارتباطی میان حوزه فناوری و دیپلماسی برقرار کرده است. او به تقویت و گسترش ارتباطات و حضور مؤثر در مجامع بین‌المللی از طریق: کسب جایگاه مناسب در اتحادیه‌ها و مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی، ثبت بین‌المللی ایستگاهای رادیویی و موقعیت‌های‌ مداری، ارتقای جایگاه و موقعیت پست ایران در کشور و جهان و تقویت ارتباطات پستی بین‌المللی و ایجاد هاب پستی، اشاره کرده است.

کد خبر 226144
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز