گروه شهری مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: براساس گزارش های مردمی و بازرسان سازمان تاکسیرانی، ۲ نفر از رانندگان متخلف به دلیل استفاده نکردن از تاکسیمتر خلع شدند.

سازمان تاکسیرانی تهران پیشتر اعلام کرده بود که تمام تاکسی های این شهر تا ۱۵ تیرماه باید مجهز به تاکسیمتر شده و پس از نصب براساس آن از مسافران کرایه اخذ کنند.

 براساس این اعلام راننده  هایی که دارای تاکسیمتر هستند ولی هنوز برچسب قیمت کرایه را دریافت نکرده اند نیز موظف به دریافت این برچسب و نصب آن روی شیشه تاکسی شدند.

پس از این اعلام حدود ۱۵هزار تاکسی فاقد تاکسیمتر موظف شدند تا ۱۵ تیرماه با پرداخت ۴۰ هزار تومان این دستگاه را بر روی خودروی خود نصب کرده و با استفاده از آن از مسافران کرایه دریافت کنند، چنانکه تاکسیمتر از این تاریخ به بعد مرجع قانونی تعیین نرخ کرایه تاکسی محسوب شد.

 اما همان طور که پیش بینی می شد بسیاری از رانندگان تاکسی با وجود نصب تاکسیمتر و برچسب نحوه محاسبه قیمت، از استفاده از آن سر باز زدند. این موضوع از نظر سازمان تاکسیرانی شهر تهران تخلف محسوب می شود و بازرسان این سازمان با بازرسی حضوری و یا تماس های مردمی این تخلفات را ثبت و متخلفان را به هیأت انتظامی تاکسیرانی معرفی می کنند.

پس از طی شدن این مراحل، روز گذشته مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرد که تاکنون ۲۱۰۲ نفر از رانندگان تاکسی به علت استفاده نکردن از تاکسیمتر معرفی شده اند.

حسین تیموری کرمانی گفت: طی تصمیماتی که در جلسه هیأت انتظامی گرفته شده است، ۲ نفر خلع شده و پیگیری ۲ نفر دیگر نیز در هیأت انتظامی در حال بررسی است.

به گفته تیموری تاکنون ۹۵ درصد از تاکسی ها به تاکسیمتر مجهز شده اند و ۳۰ دستگاه خودروی بازرسی برای کنترل و نظارت بر تخلفات در حال گشت زنی هستند.


رانندگان رعایت نمی کنند
اما با وجود اخطارهای سازمان تاکسیرانی، بسیاری از رانندگان از استفاده از تاکسیمتر سر باز می زنند.
تاکسیرانان استفاده از این دستگاه را به ضرر راننده و مسافر می دانند. به این صورت که در مسیرهای پرترافیک مسافر باید کرایه ای بیش از حد معمول بپردازد و چون این کرایه به نظرش گران می رسد از پرداخت آن سر باز می زند.

از طرفی رانندگان نیز استفاده از این وسیله را به ضرر خود می دانند. ضمن اینکه به دلیل رند نبودن کرایه ها در استفاده از تاکسیمتر مسافران و راننده ها به مشکل نداشتن پول خرد هم بر می خورند.
در عین حال، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران ضمن اینکه بر اجرای طرح استفاده از تاکسیمتر تأکید می کند می گوید که در کنار این، باید حمایت کافی از رانندگان تاکسی صورت بگیرد.

کد خبر 2219

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز