همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره توزیع یک میلیون جلد قرآن چاپ داخل کشور در کشورهای اسلامی، چاپ قرآن بدون متن عربی را غیرقانونی دانست.

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در خصوص اعتلای سطح ارتباط مردم با قرآن، گفت: به منظور انس و سوق بیشتر مردم به آموزه‌های دینی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن، مفاتیح، رساله و کتب دینی مورد نیاز مردم را تامین، چاپ و توزیع می‌کند.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به تبلیغات و هجمه‌های منفی بر علیه شیعیان، بیان کرد: به منظور مقابله با دشمنان تشیع و اسلام ناب محمدی(ص)، قرآنی را آماده کردیم که بتواند در سایر کشورها توزیع شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ملاک کشورهای اسلامی را قرآن عنوان کرد و افزود: دشمنان اسلام و تشیع اتهام‌هایی ناروا نسبت به پیروان مکتب اهل بیت(ع) مطرح می‌کنند و می‌گویند شیعیان به ویژه ایرانیان یک کتاب دیگر را به جای قرآن دارند.

وی افزود: به همین منظور و در راستای مقابله با تبلیغات دشمن، بهترین راه این است که قرآنی که در جمهوری اسلامی چاپ می‌شود، در دسترس مسلمانان در کشورهای مختلف قرار گیرد و در مرحله اول، یک میلیون نسخه از این قرآن چاپ و در کشورهای مختلف توزیع می‌شود.

حسینی در خصوص چاپ فارسی قرآن بدون متن عربی آن، بیان کرد: ترجمه قرآن باید به همراه متن عربی این کتاب مقدس باشد و اگر قرار است قرآن در کشور چاپ شود، باید که اصل قرآن به زبان عربی نیز همراه باشد و صرفا چاپ ترجمه خلاف قانون است.

کد خبر 222100
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز