سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶
۰ نفر

گروه بورس: آمار‌ها نشان می‌دهد 20صندوق برتر سرمایه‌گذاری در بهار امسال بین 15تا 57درصد سود نصیب سرمایه‌گذاران کرده‌اند که از میان این 20صندوق، 17صندوق در دسته‌بندی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت بزرگ قرار می‌گیرند.

به گزارش همشهری، تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد همگام با رشد شاخص‌های بورس که از هفته آخر خرداد‌ماه شتاب بیشتری گرفته، ارزش دارایی صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز روند صعودی پیداکرده، به‌طوری که یک صندوق سرمایه‌گذاری توانسته است در طول 3ماه گذشته 57درصد سود نصیب سرمایه‌گذارانش کند. اما نکته جالب توجه این است که از میان 20صندوق برتر بازار سرمایه 17جایگاه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت اختصاص دارد.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری سبدی متشکل از مجموعه‌ای از سهام، اوراق مشارکت، سپرده‌های بانکی، وجه نقد و سایر اوراق بهادار پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است که توسط گروهی از کارشناسان خبره اداره می‌شود. این صندوق‌ها محلی برای سرمایه‌گذاری افرادی است که اطلاعات یا زمان کافی برای سرمایه‌گذاری مستقیم در بازار سهام ندارند.

تفاوت صندوق‌های سرمایه‌گذاری بزرگ با درآمد ثابت با صندوق‌های دیگر در این است که این صندوق‌ها سود تضمین شده به سرمایه‌گذاران اختصاص می‌دهند و در عین حال به‌دلیل آنکه باید سود تضمین شده به سهامداران پرداخت کنند با احتیاط بیشتری اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند اما آخرین اطلاعات نشان می‌دهد این صندوق‌ها نسبت به صندوق‌های دیگر سرمایه‌گذاری هم سود بیشترو هم طرفداران بیشتری دارند. آمارها نشان می‌دهد که از میان کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری 20صندوق عملکرد بهتری نسبت به دیگر صندوق‌ها داشته اندو به‌طور میانگین در فصل بهار بین 15تا 57درصد به ارزش دارایی‌هایشان افزوده شده است.

در این میان صندوق سرمایه‌گذاری نگین رفاه که تحت مدیریت کارگزاری بانک رفاه فعالیت می‌کند بهترین عملکرد را داشته و در 3ماه نخست سال‌جاری 57.37درصد سود کرده است. در میان صندوق‌های تحت مدیریت شرکت تأمین سرمایه بانک ملت نیز بهترین عملکرد را در میان صندوق‌های دیگر داشته و هر 3صندوقی که توسط این مجموعه اداره می‌شود در میان 7صندوق برتر کشور قرار دارد. 2صندوق اندوخته ملت و آتیه ملت به‌ترتیب با 50و 38درصد بازده رتبه‌های دوم و سوم بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در فصل بهار را به‌خود اختصاص داده‌اند. صندوق ملت ایران زمین هم که با مدیریت تأمین سرمایه بانک ملت اداره می‌شود با 25درصد بازده در رتبه پنجم قرار گرفته است.

آمار جالب در این نکته نهفته است که از میان 20صندوق برتر سرمایه‌گذاری، صندوق‌های پارسیان، ملت ایران زمین، یکم کارگزاری بانک کشاورزی، امین صبار، امین ملت، آرمان کارآفرین، لوتوس پارسیان، ارزش‌آفرینان دی، ارمغان ایرانیان، امین سامان، نوین سامان، کارآفرین، گسترش فردای ایرانیان، آتیه نوین، امین شهر، نهال سرمایه ایرانیان و یکم ایرانیان در رده صندوق‌های با درآمد ثابت بزرگ قرار می‌گیرند.

کد خبر 222555
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز