گروه حوادث: کارگر جوان که آرزوی یک شبه پولدار شدن را در سرش می‌پروراند، دست به سرقت از فدراسیون تیروکمان زد.

سرقت -متهم

سرقت 3دستگاه کمان 20میلیونی باعث شد که ورزشکاران نتوانند به مسابقات کلمبیا اعزام شوند.15تیرماه سال‌جاری مأموران پلیس با تماس حراست یک سایت ورزشی تیر وکمان در جریان سرقتی میلیونی قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که سارق یا سارقان، 3دستگاه کمان متعلق به فدراسیون را از این سایت دزدیده‌اند و این سرقت باعث شده که ورزشکاران ملی‌پوش نتوانند به کشور کلمبیا اعزام شوند.

با این شکایت، پرونده‌ای در کلانتری 133شهرزیبا تشکیل شد و تیمی از مأموران پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان وارد عمل شدند. آنچه مسلم بود، دزدان از قبل آشنایی کاملی با سایت ورزشی داشته و احتمالا در آنجا مشغول به‌کار بوده‌اند اما هیچ مظنونی در این خصوص وجود نداشت و مأموران که حدس می‌زدند دزد آشنا به‌زودی برای فروش کمان‌های مسروقه راهی مرکز خرید و فروش وسایل ورزشی در خیابان منوچهری شود، به آنجا رفتند و با ارائه آموزش‌های لازم به مغازه داران، از آنها خواستند درصورت مشاهده افرادی که قصد فروش تیر و کمان‌های حرفه‌ای را دارند، با پلیس تماس بگیرند.

درحالی‌که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت، 23تیرماه سال‌جاری یکی از مغازه‌داران با مأموران تماس گرفت و گفت که فردی به مغازه وی رفته تا 2 دستگاه کمان و تیرهای مربوطه را بدون فاکتور‌خرید به او بفروشد که وی از خرید آنها خودداری کرده است. کارآگاهان پس از این تماس راهی مغازه مورد نظر شدند و دریافتند که مغازه مجهز به دوربین مداربسته است. آنها در بازبینی تصاویر دوربین مداربسته، چهره جوانی را که قصد داشت تیروکمان بفروشد، به‌دست آوردند. در مرحله بعد نماینده سایت ورزشی تیروکمان در پایگاه دوم حاضر شد و پس از مشاهده تصاویر به‌دست آمده از فروشنده، وی را شناسایی کرد. او گفت که فروشنده کارگر فضای سبز سایت ورزشی تیروکمان به نام کریم است.

با این سرنخ مأموران راهی سایت ورزشی شدند و متهم را شامگاه 23تیر دستگیر کردند.مرد جوان بعد از دستگیری به پایگاه دوم پلیس آگاهی منتقل شد و در بازجویی‌ها خود را بی‌گناه دانست اما وقتی مأموران تصاویر به‌دست آمده از دوربین مداربسته را مقابل وی قرار دادند به حقیقت اعتراف کرد. او گفت: می‌دانستم که هرکدام از کمان‌ها و تیرهایشان حدود 20میلیون تومان می‌ارزد؛ به همین‌خاطر وسوسه سرقت آنها به جانم افتاد تا با فروششان یک شبه پولدار شوم.

وی ادامه داد: با اجرای نقشه‌ای حساب شده و بی‌آنکه کسی متوجه شود، دست به سرقت کمان‌ها زدم و آنها را در همان سایت ورزشی مخفی کردم. قصد داشتم با پیدا کردن مشتری خوب، آنها را بفروشم اما در نقشه‌ام ناکام ماندم. بعد از اعترافات مرد جوان، کارآگاهان با مراجعه به محل اختفای لوازم مسروقه موفق به کشف هر 3 کمان و تیرهایشان شدند که به‌صورت ماهرانه‌ای، در محلی جاسازی شده بود.

سرهنگ جان‌پرور، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: با توجه به وقوع سرقت‌های مشابه از سایت ورزشی تیر و کمان، متهم در اختیار مأموران پایگاه دوم پلیس آگاهی قرار گرفته و تحقیقات از او ادامه دارد.

کد خبر 223286
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز