گروه اجتماعی: حدود 2سال است که دولت به مدارس دولتی عادی سرانه‌ای پرداخت نکرده است و این در حالی است که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده هنوز به ما بودجه‌ای تخصیص نداده‌اند.

مدرسه

حمیدرضا حاجی‌بابایی درباره پرداخت نشدن سرانه به مدارس گفت: امسال برای بودجه 70میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، اما هنوز چیزی به آموزش و پرورش تخصیص داده نشده است. وی افزود: بودجه‌ای که در بخش سرانه درنظر گرفته‌اند 70میلیارد تومان است اما با توجه به افزایش قیمت‌ها 600میلیارد تومان نیاز است. وزیر آموزش وپرورش در حالی از تخصیص نیافتن بودجه سال‌جاری سخن می‌گوید که سال 91نیز سرانه‌ای به مدارس دولتی عادی پرداخت نشده است و وی در این‌باره هیچ توضیحی نداده است.

درهمین حال بارها معاون اول رئیس‌جمهور از چند برابر شدن بودجه آموزش و پرورش در دولت دهم نسبت به دولت‌های پیشین با افتخار یاد کرده است. پرداخت نشدن سرانه مدارس مشکلاتی را برای مدیران و پدران و مادرانی که فرزندانشان در این نوع مدارس درس می‌خوانند ایجاد کرده است.از سخنان وزیر آموزش و پرورش که اعلام کرده با توجه به افزایش قیمت‌ها به 600میلیارد تومان نیاز است چنین به‌نظر می‌رسد که اگر وی بر مسند وزارت ابقا شود امسال هم سرانه به وضعیت 2سال اخیر دچار می‌شود. طی حدود 2سال گذشته که به مدارس سرانه پرداخت نشده اما همایش‌های مختلفی در پایتخت و استان‌ها به عناوین کوناگون برگزار شده که وزیر چند سال پیش مدعی بود نباید ما در ستاد(وزارتخانه) برای سرانه مدارس تصمیم‌گیری و همایش و اردو برگزار کنیم و اگر چیزی ماند به مدارس بدهیم.

افزایش 150هزار نفری دانش‌آموزان

حاجی‌بابایی درخصوص وضعیت ثبت نام در مدارس گفت: ثبت نام‌ها تقریباً به پایان رسیده است و عمده درخواست‌ها درباره جابه‌جایی است. وزیر آموزش و پرورش گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در سال تحصیلی جدید ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار دانش‌آموز به تعداد دانش‌آموزان کشور افزوده شود که این افزایش در مقطع ابتدایی است. حمیدرضا حاجی بابایی اظهار داشت: تاکنون اطلاعات حدود 11میلیون دانش‌آموز در سامانه ثبت‌نام آموزش و پرورش وارد شده است که البته به این معنی نیست که دانش‌آموزان ثبت نام نکردند بلکه مسئولان مدرسه، اطلاعات این تعداد دانش‌آموز را تا این لحظه وارد سیستم کرده‌اند.

کد خبر 224390
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز