همشهری آنلاین: رژیم صهیونیستی از آن چه در ایران اتفاق افتاده بیش از حد عصبانی است، لذا به هر وسیله ممکن سعی می‌کند با وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها در مورد انتخابات ایران و تحولات منطقه برا ی خود مفری بیابد.

غلامحسین دهقانی، سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک ، در جلسه شورای امنیت این سازمان که برای بررسی شرایط در خاورمیانه تشکیل شده بود، تصریح کرد : در حالی که متهم ردیف اول اقدامات تروریستی در منطقه و جهان یعنی رژیم صهیونیستی از مصونیت در پاسخگویی برخوردار است ، اتحادیه اروپا سمبل مقاومت در برابر تجاوز یعنی شاخه نظامی حزب الله لبنان را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد .

به گزارش ایسنا، سفیر و معاون نماینده دائم کشورمان با اشاره به اقدامات تروریستی متعدد رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین ، لبنان و همچنین دانشمندان هسته‌یی کشورمان افزود : رژیم اسرائیل با فرافکنی سعی دارد دیگران را به تروریسم متهم نماید و متاسفانه کشورهای عضو اتحادیه اروپا با بستن چشمهای خود بر روی اقدامات رژیم صهیونیستی ، با بهانه‌ها و اتهامات واهی شاخه نظامی حزب‌الله لبنان را متهم می‌نمایند .

وی تاکید کرد : البته این اقدام تاثیری بر روی ویژگی‌های مردمی و محبوبیت حزب‌الله نخواهد گذاشت. چون حزب‌الله بخشی از ساختار اجتماعی - سیاسی لبنان بوده و به عنوان یک نیروی مشروع در مقاومت علیه تجاوزات رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود، اما این امر شرایط را در خاورمیانه پیچیده‌تر خواهد کرد و از این رو اتحادیه اروپا با عمل به مسوولیتهای خود در قبال شرایط منطقه در این تصمیم خود تجدیدنظر نماید .

دهقانی در پاسخ به ادعاهای نماینده رژیم صهیونیستی تصریح کرد : مردم ایران در انتخابات اخیر ریاست جمهوری با مشارکت بالای 70 درصدی خود نمونه عینی مردمسالاری را به نمایش گذاشتند و انتخابات اخیر ظرفیتها و قابلیتهای بزرگ ملت ایران برای برخورد با موانع ایجاد شده در عرصه بین‌المللی را نشان داد و طبیعی است رژیمی مانند اسرائیل نمی تواند این حرکت عظیم ملت ایران را تحمل کند و بیش از حد عصبانی است، لذا به هر وسیله ممکن سعی می‌کند با وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها در مورد انتخابات ایران و تحولات منطقه برای خود مفری بیابد.

وی تاکید کرد : مواضع و اقدامات مقامات رژیم صهیونیستی علیه ایران ظرف هفته های اخیر نشانه نگرانی عمیق آنها از شرایط به وجود آمده است که بحران داخلی و انزوای منطقه‌ای این رژیم را تشدید خواهد کرد .

سفیر و معاون نماینده دائم کشورمان افزود : ماهیت برنامه هسته‌یی ایران صلح‌آمیز است و با تعهدات بین‌المللی کشورمان در تطابق کامل می‌باشد . جمهوری اسلامی ایران ایران علاوه بر اینکه عضو ان پی تی می‌باشد ، عضو کلیه ترتیبات بین‌المللی منع استفاده از سلاحهای کشتار جمعی نیز می‌باشد و به همه تعهدات ناشی از این مقررات پایبند است در حالی که رژیم صهیونیستی به هیچ یک از مقررات و ترتیبات در مورد سلاحهای کشتار جمعی پایبند نبوده و این امر بر همگان روشن است. در همین چارچوب جمهوری اسلامی ایران از ایده خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌یی قویا حمایت می‌کند .

دهقانی در ادامه نگرانی جنبش عدم تعهد از اقدامات غیر قانونی رژیم اسرائیل در سرزمینهای اشغالی از جمله شهرک‌سازیهای گسترده این رژیم و استفاده افراطی از زور علیه شهروندان فلسطینی را به اطلاع اعضای شورای امنیت رساند و افزود : رژیم اسرائیل با این اقدامات غیر قانونی خود نشان داد تمایلی برای احترام به حقوق بین‌الملل نداشته و این روند چشم انداز رسیدن به یک صلح عادلانه ،بادوام و جامع در خاورمیانه را تضعیف نموده و صلح و امنیت بین المللی را در معرض خطر قرار خواهد داد .

سفیر و معاون نماینده دائم کشورمان اضافه کرد: جنبش عدم تعهد از شورای امنیت سازمان ملل می خواهد که به مسوولیتهای خود عمل کرده و رژیم اسرائیل را مجبور به توقف همه اقدامات غیر قانونی در سرزمینهای اشغالی که با حقوق بین المللی و روند صلح و آرامش مغایر می‌باشد ،نماید .

دهقانی در پایان خاطرنشان کرد: جنبش عدم تعهد اقدام رژیم اسرائیل در حمله علیه سوریه در تاریخ پنجم می سال جاری میلادی را با شدید ترین لحن محکوم نموده و از شورای امنیت می خواهد تا ضمن محکوم نمودن این تجاوز ،اقدامات ضروری را برای جلوگیری از تکرار مجدد این قبیل تجاوزات به کار گیرد

 

کد خبر 224448
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز