همشهری آنلاین: یک مبلغ و کارشناس مسایل دینی گفت: یکی از آثار و برکات مثبت روزه افزایش آرامش روانی در خانواده‏‌ها در ماه مبارک رمضان است.

ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان حجت‏‌الاسلام صمد نظری با اشاره به «آثار فردی و اجتماعی روزه در ماه رمضان» بیان کرد: برای بهره‏‌گیری بهتر از برکات ماه رمضان باید پیرامون نعمت‌ها و الطاف الهی بسیار تفکر کنیم.

وی افزود: با استفاده بهینه از سحرهای ماه رمضان، خواندن نماز شب، تلاوت زیاد قرآن همراه با توجه به مضامین آن، کمک به فقرا و صله رحم می‏‌توان از ماه رمضان بهره‏‌گیری بهتری کرد.

این مبلغ دینی، فلسفه روزه را اطاعت از امر خدا، تقویت اراده و اخلاص دانست و تصریح کرد: از آثار مثبت روزه گرفتن در رمضان کم شدن فساد و گناه در جامعه، ایجاد آرامش روانی در خانواده‏‌ها و افزایش صله رحم است.

نظری انس بیشتر نوجوانان با نماز جماعت و مسجد را از اولویت برنامه‏‌های تبلیغی خود در ماه مبارک رمضان بیان کرد و افزود: کلاس‏‌های آموزشی برای نوجوانان و جوانان و آموزش خانواده‏‌ها در بُعد دینی و انس بیشتر با قرآن را در دستور کار تبلیغی خود در ماه مبارک رمضان قرار داده‏‌ایم.

همچنین یک مبلغ حوزه علمیه قم در جمع دانش‌آموزان بسیجی گفت: خداوند از کارهای برگزیده و واجبات ویژه، ماه رمضان را قرار داد، ماهی که آن را از میان دیگر ماه‏‌ها برگزید و از میان ‏تمام زمان‏‌ها و روزگاران آن را انتخاب کرد و بر جمیع اوقات سال برتریش ‏بخشید.

وی افزود: انتخاب این ماه به دلیل قرآن و نوری است که در آن ماه فرود آمده و ایمان ‏را در آن دو برابر ساخته و روزه‏‌اش را واجب و شب زنده‏‌داری را برای عبادت در آن‏ ترغیب کرده است.

این مبلغ حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ماه رمضان ماه خودسازی است و کمترین خودسازی به این است که انسان خودی را برای خویشتن نشناسد و خدا را مالک ‏خود بداند که اگر چنین بود، خدا را خواهد شناخت و حق عبودیت پروردگار را ادا خواهد کرد و از هر چه رنگ ضد خدایی دارد، دور خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه بیان کرد: خودسازی و جدا شدن از تعلقات و هواهای نفسانی، منشاء تمام کمالات و ملکات و فضائل انسانی است و اگر کسی ‏توانست ‏خود را از تعلقات مادی برهاند بی‏‌گمان به خدا توجه خواهد کرد و به سوی تکامل روانه خواهد شد.

کد خبر 225800
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز