دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵
۰ نفر

گروه بورس: شاخص کل بورس تهران دیروز با یک رکورد‌شکنی تازه به مرز ۶۰هزار واحد رسید.

به گزارش همشهری، شاخص کل بورس تهران در 2ماه گذشته مدام صعود کرده است به‌طوری که آمارها نشان می‌دهد این شاخص از ابتدای سال تاکنون نزدیک به 21هزار واحد صعود کرده که 14هزار واحد آن پس از انتخابات ریاست‌جمهوری اتفاق افتاده است. ارشناسان بر این باورند انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری تأثیر عمیقی بر بازار سهام داشته و بخش زیادی از رشد شاخص در 2‌ماه گذشته ناشی از اعتمادی است که بورس تهران به دولت جدید کرده است.

بر همین اساس به‌دنبال صعود‌های مداوم شاخص بورس دیروز هم شاخص کل بورس تهران رکورد تازه‌ای به ثبت رساند و با 1.2درصد رشد معادل 718واحد افزایش یافت و به 59هزارو608واحد رسید. به این ترتیب به‌نظرمی رسد با توجه به جو عمومی بازار و تشکیل صف‌های سنگین برای خرید سهام حداکثر ظرف امروز یا فردا این شاخص از مرز 60هزار واحد هم عبور کند و وارد کانال جدیدی شود.

برخی فعالان بازار امیدوارند شاخص بورس امسال تا مرز 100هزار واحد افزایش یابد. شاخص کل بورس تهران در روز چهارشنبه 22خرداد‌ماه روی عدد 45هزارو671واحد متوقف شده بود اما پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و با مشخص شدن نتیجه انتخابات در روز شنبه 25خرداد معادل 952واحد صعود کرد و به 46هزارو623رسید. در نهایت این شاخص پس از یک هفته صعود مداوم در روز نخست تیر‌ماه به 48هزارو539واحد رسید.

روند رو به رشد شاخص تا مبادلات دیروز ادامه یافت و برای نخستین بار در طول تاریخ بورس به مرز 60هزار واحد رسید. با وجود رشد شدید قیمت سهام شرکت‌ها در طول چند‌ماه گذشته اما میانگین نسبت قیمت به درآمد بورس تهران هم‌اکنون به 6.4مرتبه رسیده که این موضوع ناشی از افزایش سود شرکت‌های بورس است که هم‌اکنون به مرز 40هزار میلیارد تومان رسیده است. آمار‌ها همچنین نشان می‌دهد که میانگین ارزش معاملات بورس تهران هم روزانه به 250میلیارد تومان رسیده است.

کد خبر 226722
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز