گروه اقتصادی: صدور یک حکم برای ۲ پست از سوی رئیس‌جمهور برای محمدباقر نوبخت به‌عنوان معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و سرپرستی معاونت توسعه و مدیریت ریاست‌جمهوری، احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را قوت بخشید.

به گزارش همشهری، هرچند حسن روحانی در حکم صادره اشاره‌ای به جزئیات ماموریت معاون خود نکرده است، اما پیش‌بینی می‌شود با ادغام 2 معاونت یادشده که در دولت نهم بنیان نهاده‌شده است، نخستین گام برای بازسازی نظام برنامه‌ریزی و مدیریت کلان کشور در دولت یازدهم خواهد بود. همزمان کلیات طرح یک فوریتی اصلاح سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به‌زودی در مجلس بررسی خواهد شد و به گفته جعفر قادری، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، این طرح که پیش از استقرار دولت جدید یک فوریت آن به تصویب اکثریت مجلس رسیده، در این کمیسیون مراحل نهایی خود را می‌گذراند.

دولت نهم یک سال پس از در‌اختیار گرفتن قوه مجریه حکم به انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور داد که با اعتراض شدید کارشناسان و اقتصاددانان مواجه شد، اما نه مجلس هفتم و هشتم و نه دولت نهم و دهم تا پایان دوره ریاست‌جمهوری پیشین اقدامی برای احیای این سازمان نکردند. نمایندگان امضا‌کننده طرح احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌گویند می‌خواهند احیای این سازمان براساس قانون صورت گیرد تا دیگر رئیس‌جمهور در آینده به یکباره آن را منحل نکند.

کد خبر 226746

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز