سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۵
۰ نفر

گروه بورس: مدیر پذیرش فرابورس ایران از ورود بانک شهر به بازار پایه فرابورس خبر داد.

به گزارش همشهری با موافقت کمیته عرضه فرابورس، بانک شهر به‌عنوان یکصد و چهل و سومین شرکت و با نماد وشهر در لیست شرکت‌های بازار پایه درج شد. این شرکت در گروه واسطه گری مالی و پولی و زیرگروه سایر واسطه‌های پولی در فرابورس طبقه بندی شد. به این ترتیب از این پس 55هزار سهامدار این بانک می‌توانند اقدام به خریدو فروش سهام خود در بازار فرابورس کنند.

در همین رابطه مهدی علم الهدی مدیر پذیرش فرابورس ایران در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرد:بانک شهر در فهرست شرکت‌های بازار پایه فرابورس درج شد و به زودی معاملات این شرکت به روش بازگشایی نماد در فرابورس آغاز می‌شود. وی با بیان اینکه سرمایه بانک شهر 400میلیارد تومان است افزود:

بانک شهر بیشتر از 55هزار سهامدار دارد که از این پس این سهامداران قادر خواهند بود سهام خود را براساس قیمتی که در این بازار تعیین می‌شود خرید و فروش کنند. به گفته وی معاملات سهام بانک شهر به روش بازگشایی نمادآغاز می‌شود به این معنا که سهمی در فرابورس عرضه نمی‌شود و در همان روز اول با باز شدن نماد این شرکت سهامداران می‌توانند خرید و فروش سهام خود را به قیمتی که عرضه و تقاضا مشخص می‌کند انجام دهند.

اطلاعات بانک شهر

مجمع عمومی بانک شهر25تیر‌ماه با تقسیم 10تومان سود به ازای هر سهم برگزارشد. در این مجمع به هیأت مدیره اختیار داده شده تا نسبت به افزایش سرمایه این بانک از 400میلیارد تومان به 800میلیارد تومان از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران اقدام کند. به غیراز 55هزار سهامدار حقیقی در حال حاضر شهرداری‌های 8شهر سهامداران این بانک هستند که شهرداری تهران و مشهد به‌ترتیب با در اختیار داشتن 10و8.8درصد بیشتر از سایرین در این بانک سهام دارند. همچنین صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران و شرکت تعاونی شهریار از سهامداران این بانک هستند. جمع کل درآمد‌های بانک شهر در سال مالی 91معادل 10درصد و سود خالص این بانک در همین سال 27درصد افزایش داشته است.

کد خبر 226878
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز