سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
۰ نفر

گروه بورس: مدیرعامل فرابورس ایران از بازده ۴۲درصدی این بازار در نیمه نخست سال خبر داد.

بورس

به گزارش همشهری، همگام با رشد بازده سرمایه‌گذاری در بورس تهران میزان بازده سرمایه‌گذاری در فرابورس هم افزایش یافته به‌طوری‌که همه نماگر‌های بازار فرابورس نشان‌دهنده رشد قابل توجه معاملات، شاخص و ارزش این بازار است.تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد که معاملات بازار فرابورس در نیمه نخست سال نزدیک به 200درصد رشد کرده است.

سهامداران از ابتدای سال تاکنون 11هزارو672 میلیارد تومان سهام در بورس خریده‌اند این در حالی است که سال گذشته در همین مدت 3هزارو923میلیارد تومان سهام در این بورس دادوستد شده بود. در این مدت 12میلیاردو 533میلیون برگ سهام و اوراق بهادار در فرابورس دادوستد شده است. بخش زیادی از معاملات انجام شده در این مدت مربوط به بازار دوم بوده و طی آن 5هزارو753 میلیارد تومان از کل معاملات انجام شده در بازار دوم انجام شده است. ارزش کل معاملات بازار دوم فرابورس در نیمه نخست امسال نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته 575درصد افزایش داشته است.

بازار سوم فرابورس هم پس از بازار دوم بیشترین میزان معاملات را به‌خود اختصاص داده و در مجموع 1597میلیارد تومان از کل معاملات در این بازار انجام شده و ارزش معاملات این بازار نسبت به سال گذشته 100درصد افزایش داشته است. نکته جالب توجه اینکه بازار ابزار‌های نوین مالی در سال‌جاری با استقبال زیاد سرمایه‌گذاران مواجه شده و ارزش کل معاملات این بازار نسبت به سال گذشته 150درصد رشد کرده است. آمار‌ها نشان می‌دهد از ابتدای سال تاکنون 22هزارو 208 معامله در این بازار انجام شده است.

امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران هم در گفت‌وگو با همشهری درباره میزان بازده سرمایه‌گذاری در فرابورس گفت: شاخص کل فرابورس معروف به آیفکس از ابتدای سال تاکنون 42درصد رشد کرده و هم‌اکنون به 680واحد رسیده است. وی با بیان اینکه شاخص فرابورس بر مبنای بازده نقدی و قیمت محاسبه می‌شود، افزود: شاخص فرابورس بر مبنای میزان رشد قیمت سهام و همچنین میزان سود تقسیمی شرکت‌ها محاسبه می‌شود بنابراین رشد 42درصدی شاخص فرابورس در نیمه نخست سال به‌معنای این است که سهامداران به‌طور میانگین این میزان بازده در فرابورس به‌دست آورده‌اند.

کد خبر 231411
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز