گروه بورس: معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ از آغاز مراحل ثبت کد‌های سهامداری مشمولان سهام عدالت در بازار سرمایه خبر داد.

بورس

حسن محمد تبار در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرد: مشمولان سهام عدالت 2استان آذربایجان‌شرقی و کردستان به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی معرفی شده‌اند و این شرکت نیز در تلاش است به نحو مطلوبی کار ثبت و صدور کد سهامداری این اشخاص را انجام دهد.

وی افزود: درحال حاضر 41میلیون و 200هزار نفر سهامدار قطعی سهام عدالت هستند که با اضافه‌شدن 3میلیون و 800هزار نفر کارگر فصلی و ساختمانی در مجموع 45میلیون نفر مشمول سهام عدالت خواهیم داشت که اسامی کل این افراد در بازار سرمایه ثبت می‌شود و برای هرکدام کد سهامداری ثبت خواهد شد تا از این طریق بتوانند سهام خود را در بازار سهام خرید و فروش کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که کار صدور کد سهامداری مشمولان سهام عدالت تا چه زمانی به پایان می‌رسد، گفت: مراحل کار به‌ترتیب در حال انجام است و اطلاعات مربوط به هر استان که تکمیل می‌شود این اطلاعات برای شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ارسال می‌شود و مراحل صدور کد با دریافت اطلاعات نهایی انجام می‌شود. محمد تبار تأکید کرد: به غیر از صدور کد‌های سهامداری، موضوع افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و همچنین انتشار گزارش‌های مالی این شرکت‌ها از مواردی است که در حال انجام است و به‌نظر می‌رسد تا آغاز نیمه دوم کار پذیرش شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در فرابورس به پایان برسد.

به گفته معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ به‌نظر می‌رسد در گام نخست 10درصد از کل سهام مشمولان سهام عدالت آزاد شود تا مردم بتوانند آن میزان از سهامشان را که آزاد شده است در فرابورس خرید و فروش کنند. او تأکید کرد: مهم‌ترین نکته‌ای که در مورد ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به بازار سهام وجود دارد این است که این کار مردم را با آیین سرمایه‌گذاری در بورس آشنا می‌کند و می‌تواند کمک بسیار بزرگی به تغییر الگوی سرمایه‌گذاری در ایران بکند و سرمایه‌های مردم به سمت تولید هدایت کند و منجر به تقویت تولید در کشور شود.

تهیه نرم‌افزار مورد نیاز

در همین رابطه حامد سلطانی‌نژاد، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از انجام هماهنگی‌های لازم برای صدور کد‌های سهامداری مشمولان سهام عدالت خبر داد و گفت: هماهنگی‌های لازم به‌طور مدام با سازمان خصوصی‌سازی‌ و فرابورس در جریان است و کار ثبت و صدور کد‌های سهامداری مشمولان سهام عدالت آغاز شده است.

وی افزود: برای این کار نیاز به یک نرم افزار جامع است که در حال تهیه این نرم‌افزار هستیم اما این کار به‌دلیل اینکه اطلاعات کامل مشمولان باید به‌صورت استان به استان تکمیل شود زمان‌بر خواهد بود.سلطانی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که چه زمانی کار صدور کد‌های سهامداری مردم به پایان می‌رسد، تصریح کرد: امیدواریم این کار تا سال آینده به پایان برسد اما تلاش ما این است که با دقت زیاد بهترین سرویس را برای مشمولان سهام عدالت ارائه کنیم.

کد خبر 227559
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز