جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۸
۰ نفر

درپی احراز شرایط انتقال شرکت ارتباطات سیار ایران(همراه اول) از بازار فرابورس ایران به بورس اوراق بهادار تهران، نام این شرکت در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس درج شد.

به گزارش همشهری، طبق اعلام اداره پذیرش بورس اوراق بهادار تهران، براساس مصوبه‌ هیأت پذیرش اوراق بهادار، شرکت ارتباطات سیار ایران(همراه اول) در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد. طبق این گزارش، نام این شرکت از 23مرداد 1392به‌عنوان چهارصد و هفتاد و هفتمین شرکت پذیرفته شده در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شده است.

عرضه بلوک سهام توسعه عمران کرمان

3.4 درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری توسعه عمران کرمان در فرابورس عرضه می‌شود. به گزارش همشهری، این بلوک سهام را شرکت سرمایه‌گذاری و تجارت امید به قیمت پایه هر سهم 4500ریال در روز یکشنبه 27مرداد در بازار دوم فرابورس عرضه می‌کند. این عرضه به‌صورت یکجا و نقد طبق رویه جاری تسویه پایاپای انجام می‌شود و کارگزار عرضه‌کننده آن کارگزاری حافظ است.

فروش بلوک سهام مقره‌سازی‌ در فرابورس

سازمان خصوصی‌سازی‌ 36درصد از سهام شرکت مقره‌سازی‌ ایران را در فرابورس می‌فروشد. به گزارش همشهری، این بلوک سهام شامل 9میلیون و 45هزارسهم است که به قیمت پایه هرسهم 18هزارو 83ریال در روز یکشنبه 3شهریور در بازار سوم عرضه می‌شود. این گزارش می‌افزاید: ساتکاب، سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران و بازرگانی توسعه صنعتی قویم ازجمله سهامداران عمده شرکت مقره‌سازی‌ ایران هستند.

آمادگی کامل بورس برای انتشار اوراق سلف نفتی

معاون سازمان بورس اعلام کرد: بورس انرژی و سازمان بورس برای انتشار اوراق سلف نفتی آمادگی کامل دارند. سید علی حسینی، معاون سازمان بورس در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: نرم افزار معاملاتی و سرمایه‌گذاری این اوراق طراحی شده و مقررات آن نیز مورد تصویب قرار گرفته ولی مشکل این اوراق در هماهنگی بین وزارت نفت و بانک مرکزی است. او تأکید کرد: مشکل عرضه اوراق سلف نفتی در هماهنگی درون وزارت نفت و بانک مرکزی است و برایند آن، این است که آنها موافق انتشار این اوراق نیستند ولی سازمان بورس با انتشار این اوراق موافق است زیرا سازمان بورس از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری بازار خوبی را برای انتشار اوراق سلف نفتی ایجاد کرده است.

۴ اقدام برای پذیرش قطعی سهام عدالت در فرابورس

مدیرعامل فرابورس ایران اقدامات لازم برای عرضه سهام عدالت را اعلام کرد. امیر هامونی در گفت‌وگو با فارس، افزود: فعلاً با کلیات عرضه سهام عدالت موافقت شده، بنابر این پذیرش نهایی منوط به انجام 4 اقدام است. او گفت: شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی عدالت باید ابتدا افزایش سرمایه بدهند، سپس فهرست سهامداران و سبد دارایی خود را کامل و صورت‌های مالی خود را براساس استاندارد بورس ارائه کنند. در پایان، این مراحل با پذیرش نهایی سهام این شرکت‌ها موافقت خواهد شد. او در پاسخ به این پرسش که آیا با سرمایه‌گذاری استانی آذربایجان شرقی، دیگرشرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت پذیرفته شده‌اند، یا خیر، گفت: هنوز درخواست جدیدی به فرابورس اعلام نشده است.

رشد 2.5 درصدی شاخص بورس

شاخص کل بورس تهران در مبادلات هفته گذشته با1468واحد افزایش به 59هزارو610 واحد رسید و معادل 2.5درصد رشد رد. هفته گذشته همچنین شاخص شناور آزاد با 2307پله صعود به 71هزار و 141واحد رسید و معادل 3.3درصد رشد کرد.

کد خبر 227204
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز