۱۷ میلیارد تومان از واحدهای صندوق‌های قابل معامله ۲۹ مرداد در میان استقبال چشمگیر سرمایه‌گذاران در فرابورس به فروش رسید.

به گزارش همشهری، در جریان مبادلات روز سه‌شنبه نزدیک به نیمی از واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله 30دقیقه پس از مجازشمردن معاملات نماد آن به فروش رفت.طبق این گزارش، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله با وجود مدیریتی تخصصی، دسترسی آسان، نقدشوندگی بالا و معاملات پرسرعت دارند که برای سرمایه‌گذاران ناآشنا به بازار سرمایه، بسیار حائز اهمیت است.

خرید واحد‌های این نوع صندوق‌ها مستلزم داشتن کد معاملاتی فعال در سیستم شرکت سپرده‌گذاری مرکزی است و خریداران می‌توانند حداقل 100واحد و حداکثر 2میلیون و 500واحد را پذیره‌نویسی کنند. معامله گران برخط (آنلاین) هم می‌توانند به‌صورت آنلاین اقدام به خرید واحد‌های صندوق‌های قابل معامله کنند و کارگزاران باید دسترسی معامله‌گران برخط را ایجاد کنند اما صندوق‌های سرمایه‌گذاری با توجه به محدودیت‌های امیدنامه، مجاز به خرید واحدهای صندوق‌ها نیستند.

خریداران نمی‌توانند در دوران پذیره‌نویسی به فروش واحد‌ها اقدام کنند و خریداران و فروشنده طی دوره پذیره‌نویسی علاوه بر مبلغ اسمی باید کارمزد معامله را براساس مبالغ تعیین شده پرداخت کنند. معاملات ثانویه واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله، در بازار ابزار‌های نوین مالی و خرید و فروش آن از طریق کارگزاران عضو فرابورس انجام می‌شود. اوراق این واحدها معاف از مالیات هستند.

کد خبر 227885
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز