سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۵ - ۰۷:۱۹
۰ نفر

رییس جمهوری اسلامی ایران در گفت وگوی تلفنی با رییس جمهوری لبنان ضمن تبریک پیروزی ملت لبنان، مقاومت این کشور را پرچم عزت و افتخار امت اسلامی دانست.

به گزارش دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری ، "محمود احمدی نژاد" با بیان اینکه مردم لبنان، مردمی آزاده و استقلال طلب هستند، گفت: رمز پیروزی‌های ملت لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی، وحدت کلمه همه اقوام و طوایف لبنانی است.

رییس جمهوری در این گفت و گوی تلفنی، از اعلام آمادگی ایران برای کمک به بازسازی لبنان خبر داد و گفت: صهیونیست‌ها با حمایت آمریکا قصد اشغال لبنان و تجزیه این کشور را داشتند، اما ایستادگی مردم و حمایت دولت و مجلس این کشور از نیروهای مقاومت اسلامی باعث شد، رژیم صهیونیستی بار دیگر شکست سختی را از مسلمانان متحمل شود.

احمدی نژاد با تاکید بر ضرورت خروج هر چه سریعتر نظامیان صهیونیست از خاک لبنان و جبران خسارات وارده به این کشور، محاکمه سران رژیم صهیونیستی و حامیانش به ویژه آمریکا و انگلیس را به جرم ارتکاب جنایات جنگی خواستار شد.

"امیل لحود" رییس جمهوری لبنان نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های دولت و ملت ایران از ملت لبنان، مقاومت فداکارانه و اتحاد و یکپارچگی گروهها و احزاب مختلف را عامل پیروزی بر رژیم صهیونیستی معرفی کرد.

وی گفت: ملت لبنان باید همچنان هوشیاری خود را حفظ کند چرا که رژیم شکست خورده تل آویو درصدد انتقام این شکست تاریخی برخواهد امد.

رییس جمهوری لبنان، ملت لبنان را با وجود تحمل بیش از یک ماه جنگ و حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی، قوی تر و مستحکم تر از گذشته دانست وگفت: ملت لبنان برای حفظ سرزمین خود، جانشان را فدا می‌کنند و هم اکنون نیز آماده بازسازی کشور هستند.

کد خبر 2287

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز