سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: هفته نامه آلمانی اشپیگل در مطلبی به قلم یکی از سهامداران اصلی خود با اشاره به تشدید بحران در سوریه و افزایش تهدید های جنگی علیه دمشق تاکید کرد که کلید حل بحران این کشور در تهران است.

هفته نامه آلمانی اشپیگل

به گزارش ایرنا در مطلب این نشریه که به قلم یاکوب آوگ اشتاین فرزند رودولف آوگ اشتاین بنیانگذار اشپیگل نوشته شده،آمده است: آمریکا اگر واقعا به دنبال این است که در مناقشه سوریه تاثیر گذار باشد،باید تهدید های جنگی را پایان داده و گفت وگو با ایران را در دستور کار خود قرار دهد.

نویسنده یهودی الاصل این مطلب که از منتقدان سیاست های جنگ طلبانه رژیم صهیونیستی است همچنین تاکید کرده است که برای پایان دادن به بحران، اسراییلی ها هم باید انگشت خود را از روی ماشه بردارند.

اوگ اشتاین در ادامه می نویسد: این درست که آمریکا در بین کشورهای قدرتمند از جایگاه بالایی برخوردار است اما قدرت کاخ سفید هم بی نهایت نیست و این واقعیت درمورد بحران سوریه کاملا مشهود است به طوری که واشنگتن بدون کمک مسکو و تهران قادر به پایان دادن به بحران نخواهد بود.

در مطلب اشپیگل تاکید شده است: آمریکایی ها باید ویژه نقش ایران را به رسمیت بشناسند و با آغاز گفت و گو ها با تهران برای پایان دادن به بحران سوریه کمک کنند.

این مطلب می افزاید: اگر دغدغه اوباما درمورد رنج و مشقت ملت سوریه جدی باشد وقت آن فرا رسیده است که با آغاز مذاکرات قدم بزرگی در این راه بردارد.

نویسنده اشپیگل در ادامه مطلب خود با اشاره به اخبار و ادعا های مطرح شده مبنی بر حمله شیمیایی روز چهارشنبه گذشته در حومه دمشق،نوشت: عامل این حمله مشخص نیست و هرگز نیز معلوم نخواهد شد که این حمله از سوی کدام طرف انجام شده است.

آوگ اشتاین تصریح کرد: سوریه از اهمیت بالایی در منطقه برخوردار است و کشور های مختلفی هم در منطقه منافعی دارند، اوباما نیز هنوز به درستی نمی داند که در این رابطه چه باید بکند.

به نوشته این مطلب، هیچکس به صورت جدی بر این باور نیست که غرب نیت این را داشته و یا حتی قادر باشد که با بمب و تانک وارد کشور بزرگی همچون سوریه شود.

در بخش پایانی مطلب اشپیگل با تاکید بر اینکه،کلید حل مسئله سوریه در تهران است، تصریح شده است: واشنگتن سال ها است که به دلایلی از مذاکره با این کشور خودداری می کند اما وقت آن رسیده که به این وضعیت پایان داده شود.

نویسنده این مطلب با اشاره به اینکه درسال ۲۰۰۳، تهران سعی کرده بود به جنگ سرد با آمریکا پایان دهد، اما بوش به این تلاش ها پاسخ منفی داد،نوشت: نیروهای قدرتمندی در آمریکا وجود دارند که دست رییس جمهوری را بسته اند، اوباما نیز در قبال سیاست ایران نمی تواند آزادانه عمل کند، زیرا برقراری تماس های مستقیم با تهران بدون تایید کمیسیون ویژه کنگره مجاز نیست.

کد خبر 228824
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز