همشهری آنلاین: ائتلاف مخالفان سوریه از کنگره امریکا خواسته است از مداخله نظامی در آن کشور حمایت کند.

سوریه

به گزارش پرس تی وی، ائتلاف به اصطلاح ملی سوریه روز یک‌شنبه (۱۰ شهریور، ۱ سپتامبر) گفت که هر گونه حمله علیه دولت بشار اسد باید انتقال سلاح‌های بیشتر به شبه‌نظامیان مخالف حکومت دمشق را به همراه داشته باشد.

این ائتلاف در بیانیه خود گفت: «هر گونه اقدام نظامی احتمالی باید با تلاش برای مسلح کردن ارتش آزاد سوریه همراه باشد.»

در این بیانیه آمده است که افزایش تامین تسلیحاتی مسئله‌ای مهم برای مهار اسد و پایان دادن به خون‌ریزی‌های جاری در سوریه است.

باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا، روز شنبه (۹ شهریور، ۳۱ اوت) اعلام کرد برای حمله به سوریه به دنبال موافقت کنگره خواهد بود که پس از پایان تعطیلات تابستانی کنگره در ۱۸ شهریور (۹ سپتامبر)، مجوز حمله به سوریه را پیگیری خواهد کرد.

همچنین، ائتلاف مخالف سوریه گفت از این که اوباما تصمیم گرفته است برای حمله به سوریه به دنبال مجوز کنگره خواهد بود، «ناامیدکننده» دانست.

در بیانیه ائتلاف مخالفان سوریه آمده است: «ما احساس ناامیدی می‌کنیم. ما انتظار داریم که مسائل سریع‌تر پیش روند و حمله زودتر انجام شود. ما بر این باوریم که کنگره حمله را تائید خواهد کرد.»

این ائتلاف اعلام کرد که در حمله به سوریه به دنبال حمایت کشورهای دیگر همچون ترکیه است.

مخالفان دولت سوریه گفتند: «این ائتلاف با کشورهای عربی و ترکیه در تماس خواهد بود تا حد ممکن این کشورها را با امریکا همراه کند.»

در همین حال، بشار اسد روز یک‌شنبه گفت که سوریه می‌تواند در برابر هر گونه تهاجم خارجی مقابله کند.

درخواست برای حمله نظامی به سوریه پس از آن افزایش یافته است که مخالفان حکومت سوریه ۳۰ مرداد (۲۱ اوت) ادعا کردند که نیروهای دولتی مواضع شبه نظامیان در مناطق عین ترما، زملکا و جوبر را هدف حمله شیمیایی قرار دادند.

این در حالی است که ایران، روسیه، چین و سازمان ملل درباره مداخله نظامی در سوریه هشدار دادند.

کد خبر 229439
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز