سنندج: استاندار کردستان در حالی به اعتراضات افتتاح پروژه‌های نیمه‌تمام در روزهای پایانی دولت دهم واکنش نشان داد که اکنون مردم می‌گویند برخی افتتاح‌ها ناقص بوده و بهره‌برداری از یک پروژه ناتمام جوابگوی نیازهای مردم نیست.

‌ بیمارستان سروآباد در حد یک خانه‌بهداشت روستایی است


به گزارش فارس، با گذشت یک‌ماه از افتتاح بیمارستان 32تختخوابی شهرستان سروآباد هنوز در این بیمارستان پزشک متخصص و تجهیزات کافی وجود ندارد و این مسئله سبب گلایه شهروندان این شهرستان شده است.

علیرضا شهبازی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار از رسانه‌ها و مسئولانی که گفته بودند پروژه‌های افتتاحی سفر معاون اول احمدی‌نژاد که در روزهای پایانی دولت اتفاق افتاد، کامل نشده است، انتقاد کرد و گفت: مگر می‌شود پروژه‌ای نیمه‌تمام افتتاح شود و این در حالی است که مردم نسبت به افتتاح ناقص بیمارستان سروآباد اعتراض دارند؛ چرا که فاقد امکانات لازم و پزشک متخصص است.

بعد از گذشت 33روز از افتتاح پر از حرف و حدیث بیمارستان 32تختخوابی شهرستان سروآباد در روزهای پایانی دولت دهم و آن هم از طریق ویدئو کنفرانس زنده تلویزیونی معاون اول رئیس‌جمهور که در سنندج برگزار شد و همچنین حاضر نشدن نماینده مردم سروآباد و مریوان در مراسم افتتاح این بیمارستان که به نشانه اعتراض از وضعیت فعلی بیمارستان و نبود تجهیزات و پزشک متخصص و نیمه‌کاره ماندن قسمت‌های اصلی این بیمارستان، دلیلی شد تا از نزدیک با وضعیت فعلی این بیمارستان با خبر شود.

کوکبیان پزشک عمومی قسمت اورژانس که به تازگی به این بیمارستان منتقل شده است از وضعیت فعلی بیمارستان و کمبود تجهیزات کافی گلایه‌های فراوانی دارد و با اظهار تأسف از نبود برق در اتاق استراحت پزشک گفت: متأسفانه شب‌ها که در این بیمارستان ساکن هستیم اتاق استراحت‌مان فاقد برق و آب گرم است و این مشکل تبدیل به معضل اصلی برای بیمارستان و پزشکانی شده است که از شهرستان‌های دیگر به سروآباد منتقل شده‌اند. وی مراجعه بیماران در روز را بسیار زیاد توصیف کرد و افزود: متأسفانه نبود دارو و تجهیزات کافی جوابگوی ارباب رجوع و بیماران مراجعه‌کننده نیست و اکثر آنها باید به بیمارستان‌های مریوان یا سنندج مراجعه کنند.

این پزشک عمومی خاطرنشان کرد: افتتاح این بیمارستان در وضعیت فعلی جایز نبود و باید قبل از افتتاح آن قسمت‌های اصلی بیمارستان تکمیل و بعد آماده پذیرش بیماران و شهروندان این شهرستان می‌شد. پرستار اتاق تزریقات و پانسمان بیمارستان هم از نبود تجهیزات و داروی لازم به‌شدت انتقاد کرد و با نشان دادن ترالی خالی دارو، عنوان کرد: همانطور که مشاهده می‌فرمایید ترالی دارو خالی است و سبب به‌وجود آمدن مشکلات در زمان تزریقات و پانسمان شده است. این پرستار افزود: هر روز تعداد زیادی برای انجام تزریقات و پانسمان به این محل مراجعه می‌کنند اما برای معالجه اکثر این بیماران با مشکل کمبود دارو و تجهیزات روبه‌رو می‌شویم.

مسئول تزریقات و پانسمان بیمارستان ابراز امیدواری کرد در روزهای آینده با وجود مراجعه زیاد بیماران به این قسمت شاهد کامل شدن وسایل و تجهیزات لازم باشیم. مسئول داروخانه نیز از وضعیت داروخانه بیمارستان ابراز تأسف کرد و با نشان دادن تعداد کم داروهای موجود در این قسمت حرفی برای گفتن نداشت.

مسئول ویزیت بیماران بیمارستان سروآباد هم با بیان اینکه روزانه بیماران زیادی به این بیمارستان مراجعه می‌کنند، از نبود امکانات و تجهیزات کافی گلایه‌مند بود و عنوان کرد: بیشتر بیمارانی که دچار بیماری عادی هستند پذیرش می‌شوند اما سایر بیمارانی که بیماری حادی دارند باید به شهرستان مریوان منتقل شوند.یکی از بیماران مراجعه‌کننده به این بیمارستان که از اعلام نام خود امتناع کرد، گفت: پزشک متخصص و سایر امکاناتی که یک بیمارستان باید داشته باشد، در بیمارستان سروآباد وجود ندارد.

وی افزود: فکر می‌کردیم با افتتاح این بیمارستان دیگر مشکل بیماران این شهرستان حل می‌شود و دیگر نیازی به مراجعه به بیمارستان‌های سایر شهرستان‌ها نداریم اما متأسفانه این بیمارستان بیشتر شبیه یک خانه بهداشت کوچک روستایی است و خدماتی که این بیمارستان ارائه می‌دهد همان درمانگاه و مرکز بهداشت شهری سروآباد نیز انجام می‌دهد و عملا هیچ فرقی با هم ندارند.

این بیمار با نیشخندی کنایه‌آمیز عنوان کرد: بیمارستانی به این وسعت وبزرگی و یدک کشیدن نام بیمارستان 32تختخوابی با این امکانات و تجهیزات که در حد یک مرکز بهداشت روستایی است واقعا جای تأسف و سؤال دارد.امید است مسئولان استانی و شهرستانی هر چه سریع‌تر مشکلات و کمبودهای این بیمارستان را رفع کنند تا دیگر شاهد مراجعه مردم شهرستان سروآباد به بیمارستان‌های سایر شهرستان‌ها نباشیم.

کد خبر 229764

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز