معاون دفتر ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از اجرای طرح پژوهشی، مطالعاتی، تحلیل شبکه‌های اجتماعی، مدل‌سازی‌ و سیاستگذاری در کشور خبر داد و گفت: در این طرح پژوهشی مطالعاتی سطح حوزه اجرایی طرح‌های پایلوت مطالعاتی جنگلی، مرتعی و بیابانی در ۳ استان کهگیلویه و بویراحمد، البرز و سمنان با همکاری مسئولان اجرایی و دستگاه‌های ذی‌ربط این استان‌ها مشخص می‌شود.


معاون دفتر ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان جنگل‌ها، مراتع وآبخیزداری کشور اعتبار این طرح ملی را یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این طرح به بهبود فرایند بهره‌وری، بهره‌برداری و حفظ منابع طبیعی کشور پس از اجرا کمک شایانی خواهد کرد. لقمان پور افزود: این طرح به‌مدت 2سال اجرا خواهد شد که ۵۲درصد این اعتبار در سال اول باید جذب شود. وی گفت: اجرای این طرح به برنامه‌ریزی علمی همراه با شناخت و ایجاد بهبود فرایند سیاستگذاری کلان، مدیریت و مشارکت مردمی در حفظ ۱۳۵میلیون هکتار عرصه‌های منابع طبیعی جنگل‌ها و مراتع کمک می‌کند.

معاون دفتر ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان جنگل‌ها، مراتع وآبخیزداری کشور گفت: 85میلیون هکتار مراتع کشور هم‌اکنون با مشکلات بهره‌وری بی‌رویه مواجه است و چگونگی ارتباط بهره‌برداران و دستگاه‌های ناظر می‌تواند به اثربخشی بهینه مدیریت در عرصه منابع طبیعی کمک کند.

کد خبر 230019

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز