همشهری‌آنلاین: نخستین سرویس بانکی مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی توسط شرکت توسن رونمایی شد.

نخستین سرویس بانکداری در شبکه‌های اجتماعی

شرکت توسن با همکاری بانک قرض الحسنه مهر ایران و شرکت تبیان سرویس جدید خود را در حاشیه بیست و چهارمین همایش بانکداری اسلامی با حضورسعید ملک پور، رئیس هیئت مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران، سید ولی الله فاطمی، مدیر عامل شرکت توسن و مرتضوی قائم مقام شرکت تبیان و جمعی از اصحاب رسانه رونمایی کرد.

دکتر فاطمی در خصوص این راهکار نوین بانکی عنوان کرد: با راه اندازی این سرویس امکان دسترسی مستقیم به سرویس بانکداری اینترنتی بانک قرض الحسنه مهر ایران از طریق عضویت در شبکه اجتماعی شرکت تبیان و بر بستر نرم افزاری شرکت توسن فراهم می شود.

به این ترتیب با یک بار ورود به شبکه اجتماعی تبیان، می‌توانید از سرویس‌های بانکداری اینرتنتی بدون نیاز به وارد کردن شماره کارت، رمز کارت و اطلاعات دیگر دسترسی پیدا کنید در واقع این همکاری مشترک از بستر شبکه‌های اجتماعی و پتانسیل های موجود در آن بهره برده است تا خدمات بانکداری را به سهولت در اختیار کاربر قرار دهد.

وی در ادامه افزود: شرکت توسن به عنوان فراهم کننده بستر نرم افزاری، موسسه تبیان به عنوان فراهم کننده بستر شبکه‌اجتماعی و بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان ارائه کننده سرویس و خدمات بانکی موضوعی مانند شبکه‌های اجتماعی را که اغلب به عنوان تهدید تلقی می‌شود به فرصت بی‌نظیر برای توسعه تبدیل کرده‌اند.

مرتضوی نیز با اشاره به قابلیت های بی نظیر این سرویس جدید اظهار داشت: در واقع احراز هویتی که در یک شبکه اجتماعی صورت می گیرد به عنوان یک احراز هویت واقعی در شبکه بانکی هم مورد پذیرش خواهد بود، این سرویس به خودی خود برای نخستین بار در کشور ارائه می شود.در بستر شبکه های اجتماعی امکانات متعدد و بیشماری قابل راه اندازی و تعریف هستند که با ایجاد نخستین نمونه آن می توانیم به توسعه کاربردها و نمونه های مشابه آن در سراسر کشور امیدوار باشیم.

ملک پور نیز به بیان یکی از کاربردهای این محصول جدید پرداخته و گفت: یکی از اهداف اساسی این طرح جلب اعتماد کاربران سرویس‌های بانکی به شبکه های اجتماعی و همچنین جذب سرمایه‌های خرد به شبکه بانکی است که به عنوان نمونه یکی از سرویس‌هایی که هم اکنون در این شبکه و بر این بستر قابل استفاده است سرویس پرداخت حق شارژ ساختمان می باشد.

وی در تشریح این سرویس گفت: به عنوان مثال مدیر یک ساختمان با ایجاد یک کانال اختصاصی برای ساختمان خود و افتتاح حساب این امکان را به ساکنان می‌دهد که به جای مراجعه به بانک، حق آبونمان ماهانه را به حساب کاربری وی که همان حساب بانکی او در بانک قرض الحسنه مهر ایران است منتقل نمایند، ساکنان نیز با افتتاح حساب کاربری مشابه به آسانی این فعالیت را انجام می‌دهند.

در نتیجه بدون نیاز به مراجعه حضوری به افراد می توان آبونمان ماهانه را جمع آوری نمود. ضمن آنکه کلیه هزینه‌های انجام شده، بیلان مالی، بدهی‌ها، مطالبات و ... از طریق صفحه مدیر ساختمان قابل مشاهده و روزآمدسازی است.

در ادامه مراسم این سامانه به طور رسمی توسط ملک‌پور با انجام یک تراکنش واقعی در محیط آنلاین آغاز به کار کرد.

کد خبر 230109
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز