همشهری آنلاین: نخستین نمایشگاه عکاسی و نقاشی نجومی در ارتفاع ۲۷۱ متری از سطح زمین با نام "جادوی شب" در گالری هنری سازه راس برج میلاد تهران از ۱۴ تا ۲۸ شهریور از ساعت ۱۰ تا ۲۲ همه روزه دایر خواهد بود.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش همشهری آنلاین، مرتضی مرادلی یکی از هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه می‌گوید: از تلفیق اجرام اعماق آسمان و مناظر زیبا، بکر و سمبلیک زمینی ترکیبی بوجود آمده است که بتوانیم آنچه در آسمانها با چشم نادیدنی است را به تصویر درآوریم و در کنار عکسهای نجومی که از سرتاسر ایران تهیه شده است، آن بخش از زیبای های زمینی و اجرام اعماق آسمان که در شب پنهان مانده است را در هم بیامیزیم و سبکی نوین ا ز نقاشی نجومی را که ترکیبی از سبکهای رئال و مدرن است را بسازیم تا این زیبایی های نهفته در جهان هستی را به تصویر بکشیم.

ترسیم این نقاشی ها برای اولین بار در ایران به صورت علمی انجام شده و به نمایش در آمده اند.

مرتضی مرادلی و اوین حمیدی خالقان آثار این نمایشگاه هستند.

مرادلی متولد 1357 در تهران که تحصیلات خود را در رشته معماری به پایان رسانده است و آموزش عکاسی را در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فرا گرفته است.

علاقه او به نجوم از سال 1387 شروع شد که با آموزش در شاخه های مختلف نجومی و رصد آسمان به سمت عکاسی نجومی گرایش پیدا کرد و از سال 1389 شروع به عکاسی نجومی نمود.

این فعالیت ها آغازی برای سفرهای نجومی و یافتن مکانهای بکر و طبیعت منحصر به فرد از ساری شمال ایران تا جزایر قشم و کیش در جنوب ایران بود.

نمایشگاه "جادوی شب" حاصل بخشی از سفرهای نجومی و عکاسی این هنرمند از شمال تا جنوب ایران محسوب می‌شود.

کد خبر 230729
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز