مهدی شادنوش، استفاده بیش از حد از تلویزیون و رایانه را یکی دیگر از مشکلات قشر دانشآموزی عنوان کرد و گفت: 25.5درصد دانشآموزان 4ساعت یا بیشتر در روز از برنامههای تلویزیون استفاده میکنند که این رقم در مدارس شهری و دختران بالاتر است.
در عین حال 45درصد دانشآموزان ساعاتی از روز خود را بهکار با رایانه اختصاص میدهند. وی گفت: طبق بررسیهای انجامشده 3.5درصد نوآموزانی که وارد مقطع ابتدایی میشوند دچار اختلالات رفتاری هستند که منشأ اصلی آنها اضطراب است. شادنوش گفت: فقط 42درصد دانشآموزان در 6روز هفته که به مدرسه میروند صبحانه میخورند به همین دلیل باید فرهنگ استفاده از صبحانه را در خانوادهها ترویج دهیم، همچنین42.5درصد دانشآموزان از نانهای سبوسدار استفاده میکنند.