گروه شهری: شورای شهر تهران ۳۱ شهریور اسامی ۶کمیسیون این مجمع را به تصویب رساند. همچنین تشکیل کمیسیون حقوقی و تنظیم مقررات که ۳۱ شهریور به تصویب رسید با هدف تقویت جنبه نظارتی شورا راه‌اندازی شده است.

city coucil

به گزارش اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران؛ در ابتدای جلسه 31 شهریور، احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تبریک هفته دفاع‌مقدس خاطرنشان کرد: در شورای اسلامی شهر تهران برخی اعضا هم سابقه حضور در جبهه‌ها را داشته‌اند و هم خود از ایثارگران، آزادگان، جانبازان و خانواده‌های شهدای دفاع‌مقدس هستند که حضورشان در شورا برای ارائه خدمت به مردم پایتخت بسیار مغتنم است. الهه راستگو عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز آغاز هفته دفاع‌مقدس و سال تحصیلی جدید را تبریک گفت.

براساس این گزارش، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جریان برگزاری ششمین جلسه خود با ادامه بررسی طرح افزایش تعداد کمیسیون‌های شورا، تشکیل کمیسیون‌های سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری، کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون حقوقی و نظارت را به تصویب رساندند. در این جلسه مسجد جامعی به‌دلیل تشکیک به‌وجود آمده در رای‌گیری برای نام کمیسیون فرهنگی و اجتماعی درجلسه پیشین مجددا این موضوع را به رأی گذاشت که با همین نام به تصویب رسید.

دیروز مهدی چمران عضو شورای شهر تهران با اشاره به اصل یکصد قانون اساسی که وظایف شوراها را تبیین کرده است، تغییر عنوان کمیسیون حقوقی و تنظیم مقررات را به کمیسیون نظارت و حقوقی پیشنهاد داد وگفت: در اصل یکصدم قانون، بر بحث نظارت شوراها بربرنامه‌های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی وسایر امور مربوط در حوزه شهری تأکید شده است که تحقق این اصل به همان وظیفه مدیریت یکپارچه شهری می‌انجامد.

به گفته چمران، ایجاد کمیسیون اصل 100قانون اساسی می‌تواند شورا را در تحقق وظیفه ذاتی خود که همان بحث نظارت در کنارتقنین است، کمک کند. پرویز سروری دیگر عضو چهارمین دوره شورا‌ها با تأکید بر اینکه مهم‌ترین کمیسیون مجلس شورای اسلامی کمیسیون اصل 90 است، خاطرنشان کرد: کمیسیون اصل 100در شورای اسلامی شهر تهران نیز می‌تواند همان کارکرد کمیسیون اصل 90در مجلس را برای شوراها داشته باشد. وی افزود: وجود معاونت نظارت در شورا ناقض کمیسیون اصل 100نخواهد بود. این کمیسیون برای تقویت بعد نظارت شورا بر تمام مدیریت‌های فعال در شهر است.

احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به اینکه نظارت یکی از مباحث کلیدی و پایه‌ای شورا‌هاست، گفت: شوراهای سراسر کشور ذیل ماده 100قانون اساسی شکل گرفته است، بنابراین وظیفه اصلی سلسله‌مراتب شوراها اجرای اصل 100قانون اساسی یا تحقق همان مدیریت یکپارچه شهری است. رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین تأکید کرد: در تمام کمیسیون‌های شورا باید بحث نظارت مورد توجه قرار گیرد و هر حوزه‌ای بر موضوعات مورد نظر خود نظارت داشته باشد.
بنابراین گزارش، در نهایت عنوان کمیسیون حقوقی و نظارت به جای کمیسیون حقوقی و تنظیم مقرارت به رأی گذاشته شد که به تصویب رسید.

بر این اساس چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با 6 کمیسیون معماری و شهر‌سازی‌ - عمران و حمل‌ونقل - فرهنگی و اجتماعی - سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری - برنامه و بودجه و کمیسیون حقوقی و نظارت فعالیت خود را ادامه خواهد داد. اعضای شورا همچنین موافقت کردند تا شرح وظایف تخصصی کمیسیون‌ها و تعداد کمیته‌ها پس از انتخاب اعضا در کمیسیون‌های مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گیرد و جهت تصویب نهایی به صحن شورا ارائه شود. در جلسه روز گذشته همچنین علیرضا دبیر عضو شورای شهر تهران با اشاره به قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد درمسابقات جهانی بوداپست مجارستان پس از 11سال، خاطرنشان کرد: باتوجه به مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر تجلیل از قهرمانان تهرانی، خواستار تقدیرازمدال آوران وسرمربی تیم ملی کشتی شد.

کد خبر 232072
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز