همشهری آنلاین: نشریات انگلیسی روز دوشنبه سامانتا لوت ویت Samantha Lewthwaite فرزند یکی از فرماندهان ارتش انگلیس و بیوه عامل انفجار انتحاری سال ۲۰۰۵ در سامانه حمل و نقل لندن را به عنوان سرکرده احتمالی گروگانگیری در یک مرکز خرید در پایتخت کنیا معرفی کردند.

یک زن انگلیسی مظنون اصلی عملیات گروگان گیری در نایروبی است

به گزارش ایرنا، براساس گزارش مطبوعات انگلیس، لوت ویت مظنون اصلی فرماندهی حمله تروریستی عناصر تندرو به یک مرکز خرید در نایروبی و گروگانگیری در این مرکز است.

گزارش شده که لوت ویت مشهور به بیوه سفیدپوست، چند سال قبل راهی سومالی شد و پس از پیوستن به گروه شبه نظامی الشباب وابسته به القاعده، توانست وارد جمع فرماندهان این گروه شود.

براساس گزارش مطبوعات انگلیسی، وی بیوه جرمین لیندسی یکی از عناصر القاعده است با اجرای یک عملیات انتحاری در متروی لندن در سال 2005 میلادی 26 تن را کشت.

در همین حال، ابوعمر از فرماندهان الشباب در گفت وگو با رادیو بی بی سی، مشارکت عناصر خارجی را در عملیات گروگانگیری در نایروبی تکذیب کرد.

گروگانگیران در مرکز خرید در نایروبی که انجام این عملیات را تلافی دخالت کنیا در مقابله با القاعده در سومالی اعلام کردند، در سومین روز این واقعه هشدار دادند که در صورت استفاده از زور برای پایان دادن به این وضعیت، گروگانهایی را که همچنان در اختیار دارند، می کشند.

گفته می شود دستکم سه انگلیسی از جمله 68 قربانی حمله این شبه نظامیان هستند و این واقعه همچنین حدود 200 زخمی به جا گذاشته است.

براساس گزارش های دریافتی درباره تازه ترین تحولات مربوط به عملیات گروگانگیران، از صبح روز دوشنبه بارها صدای تیراندازی و انفجار از داخل ساختمان چهارطبقه محل گروگانگیری شنیده شده است.

کد خبر 232178
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز