گروه اقتصادی: وزیر راه و شهرسازی از اجرای طرح تطویل زمانه اجاره مسکن در جهت رفاه مستأجران و مالکان خبر داد.

مسکن

عباس آخوندی روز گذشته در حاشیه مراسم معارفه رئیس سازمان ملی زمین و مسکن گفت: وزارت راه و شهرسازی در حال طی کردن یک سیاست جدید با کمک وزارت امور اقتصادی و دارایی است، تا نظام مالیاتی را به نفع طولانی‌شدن مدت اجاره پی بگیرد چراکه طولانی شدن مدت زمان اجاره هم به نفع مؤجر و هم به نفع مستأجر باشد.

آخوندی شنبه شب در یک برنامه تلویزیونی هم گفت: نظام مالیات خانه‌های اجاره‌ای را تدوین خواهیم کرد که در آن هر مالکی که ملک خود را در مدت زمان بیشتری اجاره دهد، مالیات کمتری پرداخت می‌کند؛ ضمن آنکه برای نرخ اجاره فرمول تعیین می‌شود و این تنظیم عمومی بازار است.آخوندی تأکید کرد: مالیات‌ها باید بتوانند سرمایه‌گذار را در جهت مورد‌نظر توسعه ملی مدیریت کنند که این کار نیازمند قانون و همکاری وزارت اقتصاد و دارایی و سپس تصویب در مجلس است. وی افزود: طولانی شدن زمان مدت اجاره به نفع مستأجران است چراکه دیگر خانه به دوش نیستند و برای مالک نیز به‌دلیل داشتن مشتری بلندمدت مفید است. ضمن اینکه این طرح توسط اتحادیه املاک اجرا خواهد شد نه دولت.

آخوندی همچنین در مورد مسکن مهر گفت: مصوبه جدیدی برای افزایش بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر ابلاغ نشده و اگر در دولت قبلی این مصوبه 15سال بود در حال حاضر نیز همین مدت‌زمان درنظر گرفته می‌شود ضمن اینکه به تعهدات دولت قبلی در اجرای مسکن مهر پایبند هستیم. این درحالی است‌که یک مقام مسئول در بانک مسکن گفت: بازپرداخت وام مسکن مهر برای دوره جدید (سال۹۲) و برای پروژه‌هایی که هنوز به مرحله فروش اقساطی نرسیده‌اند، همچنان ۲۰ ساله است.

آخوندی درباره راه‌حل جایگزین مسکن دار شدن مردم غیراز مسکن مهر، توضیح داد: ما برای دهک‌های متوسط پس‌انداز را پیشنهاد کردیم البته 3 دهک پایین نیازمند حمایت هستند. وزیر راه و شهرسازی در توضیح سیستم «پس‌انداز برای خرید مسکن» اظهار داشت: در واقع اگر در سیستمی «پس‌انداز» انجام شود دولت کاری می‌کند که قدرت خرید این پس‌انداز در 6الی 7ضرب شود.

کد خبر 233068
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز